“This Is It” lyder filmens flertydige titel, og befriende er det også for en gangs skyld at lægge alle tanker om misbrug fra sig og blot betragte kunstneren i sit værksted. Selvfølgelig er filmen kun et øjebliksbillede, der næppe fortæller hele sandheden om de mørkere episoder, men samtidig er den en påmindelse om, hvilken fabelagtig musiker Michael Jackson var, og at det mest af alt er den side, vi kommer til at huske. Med sine to timer er filmen måske en anelse for lang, men den bliver aldrig kedelig. At showet så aldrig blev til noget, giver filmen en bittersød og tragisk tone, men her får vi i det mindste muligheden for en sidste gang at se ham i hans rette element. I en af filmens mest rørende scener opmuntrer han ihærdigt en kvindelig guitarist med bemærkningen om: ”At dette er din chance for at stråle.” Filmen viser sig også at være Jacksons chance.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 HonoDelLoce 14 år siden

AP (10) skrev:
#9 jeg kunne ikke være mere uenig. Jeg betragter på ingen måde mig selv som hardcore fan, men jeg synes simpelthen at filmen var fantastisk. Jeg var utroligt positivt overrasket da filmen, som det også står i anmeldelsen, holder sig til Michael Jackson som kunstner. Den viser hvor seriøst han arbejdede, og hvor stor en sanger og performer han i virkeligheden var, når man nu endelig kommer ind til benet og ser dette talent for fuld udblæsning.


Heldigvis synes det at være de flestes mening, af dem jeg har snakket med..

Jeg har, som kæmpe MJ-fan, med vilje afholdt mig fra denne film, fordi jeg var så uendeligt bange for at det sidste jeg så til ham ville vise ham som et nervevrag og hvad ved jeg..

Men efter alt at dømme, så skal jeg vidst have denne set ret hurtigt :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: