“This Is It” lyder filmens flertydige titel, og befriende er det også for en gangs skyld at lægge alle tanker om misbrug fra sig og blot betragte kunstneren i sit værksted. Selvfølgelig er filmen kun et øjebliksbillede, der næppe fortæller hele sandheden om de mørkere episoder, men samtidig er den en påmindelse om, hvilken fabelagtig musiker Michael Jackson var, og at det mest af alt er den side, vi kommer til at huske. Med sine to timer er filmen måske en anelse for lang, men den bliver aldrig kedelig. At showet så aldrig blev til noget, giver filmen en bittersød og tragisk tone, men her får vi i det mindste muligheden for en sidste gang at se ham i hans rette element. I en af filmens mest rørende scener opmuntrer han ihærdigt en kvindelig guitarist med bemærkningen om: ”At dette er din chance for at stråle.” Filmen viser sig også at være Jacksons chance.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 dmadk 14 år siden

Pragtfuld film, eller hvad man skal kalde den. Kunne godt forestille mig at tage ind og se den endnu en gang.
Gravatar

#2 ollethem 14 år siden

Glæder mig virkelig til at se den!! Det er lidt spøjst at Ekstrabladet giver den 1 stjerne, mens politikken og ikke midst filmz giver den 5/6.. Lige meget hvad bliver det sikkert en rigtig fornøjelse!
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich.
Gravatar

#3 Twister 14 år siden

Jeg forventede at filmen ville floppe, med den lyder jo ikke så dum endda. Ser frem til at se den.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#4 Tommy Kristensen 14 år siden

#2: EB gav den sikkert kun lav karakter for ikke at brænde inde med "This Is Shit"...
Gravatar

#5 ollethem 14 år siden

Tommy Kristensen (4) skrev:
#


haha, du har sikkert ret;)
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich.
Gravatar

#6 filmz-musicandme 14 år siden

De eneste anmeldelser jeg har læst som beskriver hvad jeg oplevede i den biografsal, er disse 2:

http://kulturfoto.dk/2009/10/29/anmeldelse-this-is...
og
http://ibyen.dk/film/anmeldelser/article819265.ece
Gravatar

#7 Åkepool 14 år siden

#6 - den første er så skrevet af en forudindtaget fan, som kunne være dig selv, eftersom i deler navn. Ergo kan man ikke tage den seriøst.

Det kan man derimod med nr.2 som er yderst positiv. Så jeg skal da nok også se giraffen, en dag på dvd.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#8 ollethem 14 år siden

Var inde og se filmen igår, og hold da op hvor var den bare fed! Anbefaler helt klart at alle skal ind og se den. Jeg tror aldrig jeg fået så meget gåsehud under en film. Den skal jeg helt klart eje på dvd!
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich.
Gravatar

#9 keitel 14 år siden

Jeg blev tvunget med ind og se den, og jeg kan kun sige "This Is Shit" som de skrev i ekstra bladet, man skal virkelig være hard core fan for at betale penge for at se den i biffen, det er ikke andet end en ringe musik dvd.
Gravatar

#10 AP 14 år siden

#9 jeg kunne ikke være mere uenig. Jeg betragter på ingen måde mig selv som hardcore fan, men jeg synes simpelthen at filmen var fantastisk. Jeg var utroligt positivt overrasket da filmen, som det også står i anmeldelsen, holder sig til Michael Jackson som kunstner. Den viser hvor seriøst han arbejdede, og hvor stor en sanger og performer han i virkeligheden var, når man nu endelig kommer ind til benet og ser dette talent for fuld udblæsning.

Skriv ny kommentar: