Hvis man er i humør til en voldsom splatterfilm, er der langt værre film, man kan investere i, end “The Midnight Meat Train”. Den er enormt flot, velspillet og til tider tilpas skrækindjagende, men også ujævn og ordinær. Man kommer aldrig rigtig til at holde af historiens fåtallige helte, og slutningen er simpelthen forfærdelig. Udgivelsens mangelfulde ekstramateriale gør den ikke ligefrem til et tillokkende køb, men skivens udmærkede transfer og suveræne lydspor gør til gengæld dvd’en oplagt at leje, hvis man altså er nysgerrig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 14 år siden

#10, interessant! Man kan jo håbe, at der er tale om et open matte-transfer, men jeg kendte ikke nok til filmen til, at jeg vidste, hvad dens OAR var. Under alle omstændigheder savnede jeg aldrig den mindste snert af billedinformation i siderne (billederne i anmeldelsen med Vinnie og Brooke synes jeg endda virker passende "tight"), men de har jo stadigvæk leveret et transfer, der afviger fra instruktørernes (og fotografernes) hensigter, så jeg redigerer lige teksten - tak for info :-)
War. War never changes.
Gravatar

#12 Highland Park 14 år siden

#11: Nej, men det kan vel altid slås op. :)

Jeg er heller ikke ude på at hænge dig ud - vi kan jo alle begå fejl - jeg vil blot gøre opmærksom på problemet. Det er jo desværre set før, at amatører skamklipper billedet.

Der er mere information vedr. "Director's Cut" i denne anmeldelse:
http://www.eyeforfilm.co.uk/dvd_reviews.php?film_i...

PS: Det er jo lige før, at du bare kan kopiere teksten fra din "The Descent"-anmeldelse...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#13 The Insider 14 år siden

Den europæiske er åbenbart "open matte", så vi får mere billedinformation herovre:

Original: http://f.imagehost.org/0534/Screenshot4.png
Dansk: http://gfx.filmz.zfour.dk/10/44810-606x336crop0.jp...

Hvilket selvfølgelig ikke ændrer på, at det ikke gengiver filmmagernes intentioner. Jeg ved ikke, om jeg vil kalde det en fejl fra min side af eller snarere end en fejl fra Nordisk Films side, som formentlig ville have gået enhver anmelders næse forbi :-) Godt vi har dit falkeøje. Tekst og rating ændret.
War. War never changes.
Gravatar

#14 Highland Park 14 år siden

#13: Ja, det er vist Super35-historien om igen.

Tak for billedsammenligningen. :)
Mht. fejlen så vil jeg mene, at en anmelder bør gå op i den slags, ligesom I jo gør meget ud af at kommentere brugen af "edge enhancement", lydsporet og diverse andre sager.
Men naturligvis er det først og fremmest Nordisk Film, der har begået endnu en brøler.

Men fint at du har rettet i teksten.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#15 The Insider 14 år siden

#14, jeg vil nu ikke sige, at jeg ikke går op i den slags problemer. Så havde jeg nok været ligeglad med den fejlagtige præsentation og droppet at rette teksten - i dette tilfælde var jeg bare ikke bekendt med problemet, ligesom mange andre sites løbende konfronteres med spøjse issues, de ikke var bekendte med. Og så havde jeg også droppet at skrive lange smører om lyd/videofejl og bruge tid på disse og tryk af egne billedsammenligninger til anmeldelser af film som Rocky Balboa, 4 måneder, 3 uger og 2 dage og netop The Descent :-) Det er måske også derfor, jeg bliver en bitte smule emsig og bitchy, når du siger, jeg ikke går op i det ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#16 Highland Park 14 år siden

#15: Det er heller ikke mit indtryk. Jeg beklager, hvis det lød sådan.
Desuden gjorde jeg jo netop opmærksom på din grundige gennemgang af problemet med den danske "The Descent"-udgivelse - netop for at nyankomne læsere ikke skal være i tvivl om, at du er yderst kompetent og går op i den slags.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#17 The Insider 14 år siden

#16, tak tak! Jeg skulle ellers liiiiige til at hente gårdvagten :-)
War. War never changes.
Gravatar

#18 Highland Park 14 år siden

#17: Hehe. :) Så længe det ikke er ham med den store kødhammer...
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: