“Midnight Special” buldrer gennem natten med slukkede lygter. Jeff Nichols kaster ikke mere lys end nødvendigt på sci-fi-plottets bredere sammenhæng. Til gengæld står Michael Shannons kærlighed til sin helt særlige søn lysende klart. Og Jeff Nichols stråler videre som en af USAs mest spændende instruktører netop nu.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Nexiz 7 år siden

Kan også varmt anbefale denne film til alle sci-fi fans! :D

Og helt enig med 5/6 ^^
Gravatar

#2 GustavE 7 år siden

Jeg ville næsten sige 6/6. Fantastisk film!
Gravatar

#3 moulder666 7 år siden

Glimrende anmeldelse - den gav mig virkelig lyst til at se filmen.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#4 Geekalot 7 år siden

Den er også rigtig speciel, bare på den gode måde. Ikke en typisk sci-fi film :) En af de sjældne gange jeg er enig med anmelder :D
Gravatar

#5 Kaversmed 7 år siden

Jeg er i helt modsatte grøft - er normalt ikke den utålmodige seer, men den var simpelthen så ufattelig kedelig.

4/10
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#6 Nagash 7 år siden

Det er bestemt IKKE en ny ET. For det første, er denne film slet ikke for børn. ET er en familiefilm. Den her er helt klart mere målrettet voksne. Ikke fordi den er mere uhyggelig, men tror børn vil finde den for kedelig, som Kaversmed også er inde på.

Personligt fandt jeg den smuk og poleret, men også lidt for slow paced til den type film.
Men når det så er sagt, så var idéen fed og faktisk også flot udført.

Den får 4/6 af mig.
Gravatar

#7 Ruger 7 år siden

Det er påfaldende, at ingen bemærker plothullerne. Drengen er åbenbart en "Alien" men også Shannons biologiske søn? Altons magiske evner kan åbenbart teleportere andre, når man nemt kan undslippe "det hvide rum" med high-tech sikkerhed?
Gravatar

#8 Geekalot 7 år siden

#7 Jesus var og søn af Maria, men hans far var gud... Hvis også et plothul der :)
Gravatar

#9 Nagash 7 år siden

Den historie er der vel heller ingen fornuftige mennesker, der tror på, Geekalot ;)
Gravatar

#10 Geekalot 7 år siden

#9 håber ikke, men har min tvivl :)

Skriv ny kommentar: