“Mørke” er på den ene side en ferm lille thriller, men også en hjerteskærende fortælling om tab og sorgbehandling, der formår at problematisere selvmordet og gå i clinch med dødens tabu. Den trækker en anelse i langdrag hen mod slutningen i sit forsøg på at holde uvisheden hen til det sidste, og helt fri for ujævnheder er den da heller ikke. Men det er til at leve med, når det hele fortælles så modigt og vemodigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Sverkel 18 år siden

Personligt er jeg ved at være træt af danske film for tiden...Men denne film er virkelig en helt anden historie...endelig en film der virkelig sætter ens tanker igang..

Jeg giver den 6 ****** ud af 6 mulige....

Genial film!!
Gravatar

#2 HonoDelLoce 18 år siden

Synes at det er dejligt at se en thriller fra dansk side, der ikke omhandler politik..

Selvom det ret hurtigt går op for seeren, at Anker nok ikke har helt rent mel i posen, så synes jeg alligevel, at filmen formår at få i hvert fald mig til på et tidspunkt at tænke, at han måske ikke har gjort det alligevel, og at Jacob virkelig bare flygter fra virkeligheden for at finde en grund..

En, desværre, overset perle, der viser, at vi danere har mere at byde på end eksploderende biler, punch-line humor og politisk drama..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: