Hvis ikke “Drengerøve 2” stadig gik i biografen, så ville “The Mortal Instruments: Dæmonernes by” nok have været et godt bud på netop den aktuelle film, man bør undgå mere end nogen anden. Vi har altså at gøre med et makværk af dimensioner, som buldrer og brager med dårlig action, dårlig CGI og dårligt design, og som samtidig plages af elendige karakterer, en elendig historie og elendige replikker. Hjælp venligst med at lade denne film lide en stille død, før det er for sent. Hvis vi er heldige, kan vi måske nå at kvæle denne franchise, før den får luft under vingerne!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 10 år siden

Har netop læst de første 4 (tror det var 4 i hvert fald) bind i serien, og serien er ikke HELT så horribel som det lader til, at filmen er blevet.

Der er masser af emo-crap, masser af "dramatiske" scener og "dramatiske" udbrud fra hovedpersonerne og man er aldrig nogen sinde i tvivl om, at hovedpersonerne ikke kommer noget som helst til.

Her tænker jeg specifikt på de scener, som forfatteren bestemt har forestillet sig være "mega cool" (vores helte undslipper de frådende vampyrer på en flyvende vampyr-motorcykel) og de "dramatiske" udbrud er som oftest forbundet med vores heltindes kærlighedsliv - rimelig over the top!


Men der er dog også enkelte positive facetter. Sproget er generelt rimeligt friskt og virker ikke så falsk teenager-agtigt, som det så ofte gør i den slags bøger. Der er en - til tider - ganske ok humor og så til sidst tager bøgerne faktisk fat i nogle lidt spændende emner, selvom den behandler dem ret overfladisk - homoseksualitet og incest...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 Lehrmann 10 år siden

Ro på Ebert Jr. point taken. VI SKAL UNDGÅ DENNE FILM.

Men har den Starship Troopers-kvaliteter? Dvs. så cheesy at den for nogen kan være ganske seværdig?
Gravatar

#3 Tarantrier 10 år siden

Nu er Starship Troopers jo en forrygende satire over dårlige film, så at sammenligne de to på nogen som helst måde, det grænser til blasfemi... ;) Men, ah... Ikke for alvor. Jeg er stor fan af film, der er så cheesy, at de bliver seværdige, som du siger, men her er der bare for meget computer-hurlumhej og for lang en spilletid (130 minutter!!) til, at jeg ville gide bruge tid på den igen. Men hey, der var stunder hvor flere i biografen grinte, uden at det var filmens formål!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#4 davenport 10 år siden

Man må sige, at du har taget en for holdet ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 10 år siden

Det lyder som en film jeg ikke bør undgå!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 wimmie 10 år siden

Jeg forudser at den bliver en kæmpe succes...*suk*
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7 Frederik 10 år siden

wimmie (6) skrev:
Jeg forudser at den bliver en kæmpe succes...*suk*



Tværtimod, tror jeg faktisk.


http://www.thewrap.com/movies/article/bradley-coop...
Gravatar

#8 wimmie 10 år siden

Frederik (7) skrev:
Tværtimod, tror jeg faktisk.


http://www.thewrap.com/movies/article/bradley-coop...


Du linker til Bradly Cooper ;)

Men her står der ellers at den klarer sig fint.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 Frejad 10 år siden

Jeg var inde og se den sammen med 2 af mine veninder og VI ELSKEDE DEN!!!!
Måske er filmen også mere for unge.?
ved det ikke...
men vi elskede den. en af mine veninder der var med inde og se den fik de største øjne da hun så den og var helt opslugt af filmen. da filmen var slut sagde hun "hvad hedder bogen, jeg skal så meget læse den". DET ER STORT FOR HENDE! HUN LÆSER ALDRIG BØGER FRIVILLIGT!!!
jeg vil give filmen 5,5 stjerner:-D :-)
en ting der irriterer mig lidt er at Lilly Collins endnu engang ikke kan finde ud af at holde munden lukket. og jeg mener ikke at hun taler for meget men at hun bare decideret har munden åben hele tiden. -_-
men ud over det er filmen vildt god
SYNTES JEG! ;-)
Gravatar

#10 davenport 10 år siden

*spoilertag*
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: