“Mr. Brooks” kunne nemt være endt i noget rod på grund af de mange sidehistorier, der er i filmen. Det vedrører både Mr. Brooks’ familie men særligt Demi Moores rolle som politibetjenten Tracy Atwood. Den karakter har lidt for mange sidehistorier bundet på sig, i håb om at give karakteren mere substans end nødvendigt er. Det fraholder dog ikke “Mr. Brooks” fra at være en intelligent thriller om mennesker med personligheder, der bevæger sig så langt ud over det normale, at det nærmer sig det bizarre. Ikke desto mindre er det netop det bizarre i filmen, som løfter den op på et højere niveau, og adskiller sig fra andre film i genren. “Mr. Brooks” er en både spændende og underholdende film, og er Kevin Costners mest seværdige i mange år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-emajlo 16 år siden

Syntes virkelig det er en fed film, og samtalerne mellem Costner og Hurt virker formidabelt.
Gravatar

#2 filmz-origo 16 år siden

Jeg var virkelige også positivt overrasket over denne film. Den holder spændningen gennem hele filmen. Man er virkelig interesseret i, hvad der sker med hovedpersonerne. Kevin Costner er overbevisende som Mr. Brooks, og har ikke været så cool siden Bodyguard.
Ignorance is blis...
Gravatar

#3 king b 16 år siden

Jo, Costner og Hurts samspil fungerer godt, og det er herligt at se Costner som Mr. Evil.

Men, men, men. Hva' fa'n er det for en bizar karakter, Demi Moore har fået til opgave at spille? Og actionscenerne ligner noget fra en meget underlødig tv-film.

3/6 herfra.
Gravatar

#4 filmz-Is 16 år siden

5 Stjerner..! Det troede jeg ikke den ville få.. Den skal helt klart ses så...
Gravatar

#5 Bates 16 år siden

Serial Killers...altid interessant. Den skal helt sikkert ses.
Gravatar

#6 filmz-Faustinon 16 år siden

Hvis man er fan af genren kan den varmt anbefales.
i am the videoword made flesh
Gravatar

#7 Buck Rogers 16 år siden

Jeg er helt enig i, at samspillet mellem Hurt og Costner er fremragende, og det er med til at løfte sidstnævnte væk fra den træmands-stil, han ofte kører i.

Men filmen kan hverken vælge stil eller handlingstråde - der er alt for mange uvedkommende sidehistorier (Moores skulle have være skrevet ud) og bizarre sammenfald, der gør, at man ikke kan lure, om filmen er ment som thriller, psykodrama eller satire.

Trist, for der er ellers mange gode takter i den.

3½/6 herfra.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#8 filmz-d4||3 16 år siden

argh jeg aner ik hvordan man laver de der spoiler markeringer, der er ellers noget jeg gerne ville have svar på.,

Ellers er det en vildt fed film, det kun slutningen der forvirrer mig
Gravatar

#9 Bates 16 år siden

Nederst på siden.

Hjælp til tags
Gravatar

#10 filmz-d4||3 16 år siden

Efter man finder ud til sidst han har drømt, hvor meget af filmen har så været en drøm?


Håber det virker :S hehe

Skriv ny kommentar: