Men “Mysterious Skin” er ikke blot en film om ekstreme ubehageligheder og kulsorte fremtidsudsigter, det er i høj grad en fortælling om forsoning og forløsning. Såvel som grumme, rystende stunder er der stilfærdige øjeblikke, der bevæger og inspirerer. De sidste rørende scener får én til at begræde drengenes fortabte barndom og deres knuste ungdom. De forskellige seksuelle handlinger bliver aldrig udpenslet – men dialogen og de insinuerende, men ikke afslørende billedkompositioner er også rigeligt. Filmen er næsten tre år gammel, men distributørerne bør komplimenteres for overhovedet at have modet til at udgive et så udfordrende drama herhjemme, især i disse blockbuster-læssede sommermåneder.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-rupert giles 16 år siden

Det her er en helt fantastisk film. Den var på Natfilm for flere år siden, men det glæder mig, at den endte med at finde vej til danske biografer, selvom det tog lang tid.

Jeg har sådan set ikke så meget at tilføje til anmeldelsen, der rammer filmen lige i øjet. Filmen er barsk, hård og sært poetisk. Stærke sager.

Og så er der ingen tvivl om, at Gordon-Lewitt er en af dem, man skal holde øje med. Han spiller med en intensitet, der får en til at tænke på en yngre Johnny Depp (før han solgte sin sjæl til Bruckheimer) og Edward Norton.

Glem alt om Pirates 3 (gab!) eller ham der Silver Surfer og tag ind og se en film, der udfordrer, provokerer og bevæger. Jeg har i hvert fald tænkt mig at se den igen.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#2 filmz-Kragmose 16 år siden

Hehe, ja den slags film skal der også være plads til ;)
Men tror jeg holder mig fra den, lyder for kunstnerisk til min smag.. jeg holder mig til Pirates 3 (yay!), formskiftende robotter og surfere af sølv ;)
Gravatar

#3 lagoni 16 år siden

Mmm, elsker den hurtige danske biografdistribution...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 chuck 16 år siden

Den skal da ses! Har set Gregg Arakis "Splendor" og den var udemærket.

I har forresten glemt at skrive ham på som instruktør.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#5 The Insider 16 år siden

#4, done :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 rendesten 16 år siden

chea. virkelig barsk, men god film. Så den på natfilmfestivalen 2005 tror jeg det var. Underligt den først kommer ud nu... bedre sent end aldrig
Gravatar

#7 squee 16 år siden

Hvor kan man se den henne? Kan hverken finde den i Nordisk Film Biograferne eller Øst for Paradis?
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#8 The Insider 16 år siden

Grand får den i hvert fald i overmorgen.
War. War never changes.
Gravatar

#9 filmz-rupert giles 16 år siden

#2 Tro ikke, at jeg ikke glæder mig til de formskiftende robotter også! Giant fuckin robots are coming! Men jeg kan godt lide at være alsidig, bryder mig overhovedet ikke om Pirates 3 og tror ikke, at Fantastic Four kommer til at gøre andet end at voldtage min barndom endnu engang (den er snart så øm bagi, at den ikke kan sidde ned. Den stakkel). Men det er fedt at der er et selskab som Camera Film, der hiver film som Mysterious Skin til landet. At selvsamme selskab, så lige har skubbet David Lynchs INLAND EMPIRE en ekstra måned vælger jeg så at se igennem fingre med. Nu har jeg ventet så længe allerede...

Men altså... Mysterious Skin... weekendends bedste bud. Hvis du altså ikke er vildt forelsket i Anne Hathaway (som nogen af os er. Ahem)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#10 Slettet Bruger [2615534146] 16 år siden

Jeg har netop set den, og jeg må sige at jeg er meget enig i anmeldelsen. Og fremhæve skuespillerpræstationerne mener jeg er fuldt fortjent.
Især Joseph Gordon-Levitt gjorde det helt utroligt, og gav virkelig filmen lidt ekstra, som jeg ikke tror mange skuespillere ville kunne opnå.

Jeg vil sige to korte ting om den:
- Den var så utrolig at jeg sad nærmest lammet til efter rulleteksterne var færdige
- Se den! (Hvis du tør og hvis du kan klare det)
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!

Skriv ny kommentar: