Der er adskillige ting i “Mystic River” som imponerer. Brian Helgelands manuskript er generelt ret velskrevet og der er endda et par punkter i plottet, som fungerer en anelse bedre her i filmudgaven end i romanen, hvilket man sjældent oplever. Men desværre udarter filmen sig i sidste ende til en relativ konventionel thriller, hvor de påkrævede twists og overraskelser ikke har den gennemslagskraft, som de burde have. Filmens adskillige mageløse skuespillerpræstationer burde resultere i et hav af Oscar-nomineringer, og en enkelt nominering i Eastwoods favør ville heller ikke være af vejen. “Mystic River” er en meget stemningsfuld og fængende thriller, som desværre ikke er helt gennemtænkt eller gennemført nok til at være hverken så mindeværdig eller nævneværdig, som den burde have været.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kalle Ferm 20 år siden

Jeg så den i går - som sagt: et mesterværk. :-)
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#12 Skobbolop 20 år siden

det er skægt hvor mange folk jeg kan være enige med.. har været inde og se den her til aften og må sige at jeg var en smule skuffet lige efter... men nu hvor man lige får tænkt lidt over filmen, så opnår den helt nye dimensioner og det er noget man sjældent ser... synes slet ikke det kan beskrives hvilke følelser filmen vækker og hvordan karakterene kryber under huden på en... fremragende..

det er i hvert fald en ganske særlig film som man ikke burde snyde sig selv for..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#13 filmz-ane 19 år siden

Den her film er VIRKELIG god!
Den er mega tragisk og ender på en måde sørgeligt, men historien og baggrunden for hændelsen er rigtig godt fundet på!

Desuden er skuespillerne RIGTIG dygtige...!
Gravatar

#14 filmz-Is 17 år siden

Fantastisk film
Gravatar

#15 inflector 17 år siden

Var jeg den eneste der blev dybt skuffet af denne film? Den fængede mig overhovedet ikke, synes historien var noget af en rodebutik. Er det en krimi eller et drama, det blev jeg aldrig helt klar over og slutningen og afsløringen af hvem der stod bag mordet var enddog meget svagt.
selfimprovement is masturbation

#16 17 år siden

Det var vel mest et drama. En grum historie uden lyspunkter. Jeg synes, at den var rigtig god.

Skriv ny kommentar: