Når filmen alligevel ikke helt skraber bunden, skyldes det udelukkende skuespillerne. Selvom Nicholson og Freeman begge blot leverer skuespillermæssig restemad i form af tiloversblevne stykker fra andre – og bedre – film, så formår de stadig at underholde glimtvis. Instruktøren Rob Reiner, der tidligere har stået for film som “Da Harry mødte Sally” og førnævnte “Et spørgsmål om ære”, har til gengæld ikke bidraget med meget. Filmen er mindst lige så trættende som dens tilbagevendende joke om en meget eksklusiv kaffe, som Nicholson drikker, men som til hans overraskelse viser sig at være baseret på afføring. Det er sådan set filmen i en nøddeskal.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 moulder666 16 år siden

Well, hvis det er endnu en "du kan stadig nå at leve livet, selvom du er blevet gammel-film" som About Smith, tror jeg nok, at jeg styrer i en kæmpebue udenom - og jeg takker for en anmeldelse, der nok kommer til at spare mig en masse brok over 2 spildte timer! :D

Hmm - er det efterhånden ikke ret lang tid siden, at Nicholson har lavet noget, der var værd at se på?
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#12 cansi 16 år siden

#11

The Departed er skam ikke en dårlig film, men hvis du mener hvor han selv er i hovedrollen, så siger du noget.
Gravatar

#13 Nightjaxs 16 år siden

Jeg synes at filmen er god, men at titlen på filmen er meget ringe. På engelsk hedder det The bucket list, på dansk nu eller aldrig.

Så vidt jeg ved, så er det ikke en direkte oversættelse ikke engang en indirekte oversættelse.
Guns dont kill people, but they sure do help.
Gravatar

#14 DarkLight 16 år siden

En forståelsesmæssig oversættelse :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15 rockysds 16 år siden

Den burde da hedde "Træskolisten" :)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#16 Andcasso 16 år siden

Uenig i bedømmelsen af denne film. Endnu engang alt for hård.
Gravatar

#17 theassociate 15 år siden

Enig med #16, er umådeligt uenig i anmeldelsen. Havde også en rigtig god fornemmelse i maven efter at have set filmen, som også sætter lidt tanker efter sig. 4½/6 herfra - kan bestemt anbefales.

Skriv ny kommentar: