Når filmen alligevel ikke helt skraber bunden, skyldes det udelukkende skuespillerne. Selvom Nicholson og Freeman begge blot leverer skuespillermæssig restemad i form af tiloversblevne stykker fra andre – og bedre – film, så formår de stadig at underholde glimtvis. Instruktøren Rob Reiner, der tidligere har stået for film som “Da Harry mødte Sally” og førnævnte “Et spørgsmål om ære”, har til gengæld ikke bidraget med meget. Filmen er mindst lige så trættende som dens tilbagevendende joke om en meget eksklusiv kaffe, som Nicholson drikker, men som til hans overraskelse viser sig at være baseret på afføring. Det er sådan set filmen i en nøddeskal.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 McPeter 16 år siden

Var inde og se den i mandags med mine forældre og til det formål egner den sig godt.

Det er en hyggelig lille sjov film. Ikke specielt advanceret eller uforudsigelig, men meget fin alligevel.

Bestemt ikke nogen top film, men jeg synes både Morgan Freeman og Jack Nickolson er værd at se på. Bevares det er en ret letfordøjelig film, men hvis man tager den for det den er så er den bestemt ikke dårlig.

Ville nok give den 3/6, men stadig anbefale den som udemærket underholdning fx i selskab med sine forældre eller lignende.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2 x marks the spot 16 år siden

Av, siden hvornår er anmelderen blevet så harm over komedier? For det er jo egentlig, hvad denne film er. Jo, der er også lidt budskab i noget carpe diem, men det er mere en nydelsesfilm end en tankevækker. Jeg gik glad og fuldt ud tilfreds fra biografen. Resten af den fyldte sal virkede enig efter reaktionerne at dømme. Det er helt klart en af de sjovere film, jeg har set i et stykke tid. Er efterhånden temlig træt af alle teenagekomedierne, hvor de ikke virker mere idé-originale end at gøre grin med andre hitfilm.
Ja, man kan jo nok gætte sig til, at der er brugt green-screen, men havde du mon selv hoppet ud i faldskærm som 70-årig?
Det er jo bare en komedie... Nyd den! :0)
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#3 filmz-Scarface 16 år siden

Jack Nicholson er en af mine største favoritter blandt skuespillere. Men jeg tror desværre, at jeg springer denne film over.

Men jeg ser frem til flere film med go'e gamle Jack i fremtiden. Go'e gamle Jack...
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#4 Jach 16 år siden

Håber ikke du springer filmen over bare på grund af anmelderens næsten absurde mening "Scarface".
Og hvem ved om Jack lever længe nok til at lave endu en film??
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#5 filmz-vassago 16 år siden

#4: Hvad er der absurd ved at se igennem i sell-out film, der kun er i biograferne fordi at Nicholsen og Freeman er på plakaten?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 mr gaijin 16 år siden

forloren filosofering så banal, at selv Barbara Cartland ville rynke på næsen


Smukt formuleret :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7 Benway 16 år siden

#6 Takker. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#8 filmz-smedt-meister 16 år siden

#4 Don't say that...
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#9 Morpheus 16 år siden

Var inde og se den i fredags og må sige jeg synes den er rigtig god. Gik ud af biografen med en glad følelse og det er bestemt en film jeg vil have til at stå på hylden.
Gravatar

#10 mar16 16 år siden

før mand selv har set filmen, så ved man faktisk ingenting. alt man kan sige er at man har hørt negativt om den.

Skriv ny kommentar: