Filmen bliver til slut en smule forjaget, og historien tager lidt for mange drejninger for dens eget bedste. Humoren og det glimrende skuespil holder dog hele vejen igennem. “Ocean’s Twelve” er mageløs underholdning den første times tid, men holder ikke niveauet helt i “anden halvleg”. Superholdet er dog super underholdende at se i aktion og trods lidt slinger i valsen, er “Ocean’s Twelve” en gedigen omgang hvem-snyder-hvem kombineret med klassiske kupscener.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 ks 19 år siden

Jeg er meget enig med anmeldelsen.

Ocean's 12 er en fremragende underholdnings film med fantastisk skuespil og god humor, specielt Brad Pitt rammer lige i øjet her, hans karisma er simpelthen utrolig.

Som anmeldelsen også siger, så er filmen en smule forjaget og der savner jeg lidt af den tilbagelænnede fortællingstil fra den første film, for mig manglede der simpelthen lidt fokus i 12'eren, et fokus som jeg syntes 11'eren havde da de der udelukkende fokuserede på et kup, her er der tale om mange små sidekup og sidehistorier.
Gravatar

#2 putandtake 19 år siden

Den er ret så underholdende og
Julia Roberts
som sig selv er da ikke så dumt! Det skal jo ikke tages alt for seriøst...
Gravatar

#3 filmz-ill 19 år siden

Ku ikke være mere enig med anmelderen.
.
Gravatar

#4 filmz-cawersk 19 år siden

Det er jo nærmest er referat af filmen og ikke en anmeldelse.

Glæder mig til jeg skal se den i morgen!
Gravatar

#5 filmz-christ 19 år siden

Så den på forpremiere, og jeg kan heller ikke være mere enig med anmelderen.

#4 Handlingen strækkes op, men anmelderen refererer på sin egen måde ved at bruge sportsudtryk, for at understrege kampen mellem de forskellige parter og det synes jeg fungerer fint.
Gravatar

#6 filmz-Zikor4 19 år siden

Tegner godt, glæder mig til at se den :)
Gravatar

#7 Morbid 19 år siden

Lige vendt hjem fra en mærkelig filmoplevelse.

Oceans Twelve er ikke nogen god film, men det skinder tydeligt igennem hvor talentfuld Soderbergh er som instruktør. Jeg tvivler dog på jeg nogensinde for at se, hvor god en film han rent faktisk kan lave.

Er ret enig med anmeldelsen. 3/6
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#8 filmz-rupert giles 19 år siden

Jeg nød filmen meget. Måske mere end den fortjener, men jeg grinte på det nærmeste hele tiden. Plottet er ikke at finde, men det virker måske næsten som en pointe? Stil over indhold, ja ganske vist, men det virker næsten som om, det er det, Soderbergh stræbte efter, da han lavede filmen. Jeg kan godt se, hvordan det håndholdte, jump-cut fyldte og 70er-agtige filmsprog kan irritere nogen, men jeg er en hund efter den slags. Mange pointer går tabt i løbet af filmen, castet bliver måske ikke udnyttet helt godt nok og der er måske et enkelt twist eller to for meget, men som sagt, så grinte jeg fra start til slut. Og så må jeg altså sige, at Catherine Zeta Jones bliver bedre og bedre.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#9 filmz-The-Real-1 19 år siden

Fed film (4,5/6 vil min vurdering være.), meget forskelig fra etteren. Den indeholder mange jokes, der overraskende nok, kun en enkelt gang bliver FOR plat.
Desuden en lækker Catherine Zeta Jones der klart fremstå som KVINDEN i denne film, med virkelig godt skuespil!
Syntes måske det er utroligt at Andy Garcia har en så lille rolle (Bi-rolle kan man vel ikke engang kalde den.) Men ellers fedt at hele crewet er tilbage, og de får virkelig stablet en solid præstation på benene.

Skal desuden have stor kredit for klipning og kameraføring:
Specielt scenen hvor Ocean's Eleven kommer ud fra politistationen, og der bliver zoomet ind på dem, er virkelig fedt lavet.


Skal absolut ses!
... men se "Ocean's Eleven" først.
What happened last night?
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
Gravatar

#10 jessup 19 år siden

Langt fra Soderberghs bedste film men underholdende fluff er det. Når filmen ved at historien er sekundær og er underholdende tilgiver man alt. Garcia har næppe før udvist så stort et flødebolle talent - jeg mindes ikke han bruger stokken enenste gang til at støtte med den er let hævet over jorden hele tiden og stikkes til tiden ind i framen når han skal kontakte Ocean crewet. Den lille scene hvor han spiller på klaver er ustyrlig morsom. List irriterende med Troell i den lille birolle jeg ventede hele tiden på han skulle spille en større rolle i filmen.

3/6
This is just until June

Skriv ny kommentar: