Gravatar

#1 Zabriskie 17 år siden

Øv, havde ellers håbet på en ligeså gribende oplevelse som reconstruction, og så endda med et smæk humor på toppen.

Forventer lidt den samme fornemmelse i mavenefter den her, som efter allegro; interessant eksperiment, men hvorfor var det jeg kedede mig undervejs?
Le temps détruit tout
Gravatar

#2 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#1: Hvis du ikke er blevet træt af Christoffer Boe vil jeg da bestemt opfordre dig til at se filmen og danne din egen mening om den. "Offscreen" er lidt svær at blive klog på - ikke så meget mht. hvad den vil sige, men mere om det egentlig er en tilfredsstillende oplevelse eller ej :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#3 Martindan 17 år siden

glæder mig helt vildt... skal se den i aften...

elsker hr. BOES FILM.... og den her lyder spændende.

var vild med Allegro og Reconstruction
for cryin' out loud......
Gravatar

#4 filmz-thomas _h 17 år siden

#2 Right on the spot. Det første jeg sagde til min kammerat, da vi kom ud fra filmen her til aften var: "jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal synes om det jeg lige har set."

Og her en times tid efter vil jeg stadigt have utroligt svært ved at sætte stjerner på. Filmen sidder stadigt i mig og præger mine tanker. Og det kræver altså noget af en film!

Lige nu kan jeg sætte ord som barsk, stilren og besynderlig på filmen. Under alle omstændigheder er jeg enormt glad for, at jeg har set den, da der ikke findes mage!

Vi var forøvrigt kun noget der ligner 15 mennesker i Dagmar her 21.30 på dagen efter premieren. Tegner ikke godt for billetsalget. Nordisk Film har godt nok heller ikke opprioriteret den. Den går i en af de helt små biografer i Palads, som den ENESTE nordisk film bio i KBH.

PS: Nikolas Bros præstation er den mest grænseoverskridende og mest selvudstillende jeg til dato har set.
Gravatar

#5 blahblah 17 år siden

#4
Det er ikke rigtigt.
Både Imperial og Metropol er også Nordisk Film biografer, og ligger begge i København.
Gravatar

#6 The Insider 17 år siden

#5, thomas_h taler om, hvor filmen kører, ikke hvilke biografer i Kbh ejes af Nordisk.
War. War never changes.

#7 17 år siden

Hvem glæder sig ikke til at se en grotesk overvægtig mand drøne rundt i netundertrøje og flashe en imponerende kønsbehåring i 1½ time?
Gravatar

#8 king b 17 år siden

Jeg kunne faktisk rigtig godt li' filmen. Holdt meget af den rå, upolerede og uimodståelige energi. Nicolas Bro er så sandelig i sit es.

#4 Håber sgu ikke den flopper...
Gravatar

#9 mr gaijin 17 år siden

#8 Jeg tror nu ikke, at den kan floppe. Budgetmæssigt tjener den sikkert sig selv hjem på statsstøtten alene. Vi få gale filmnørder, der vover os ind i biografen, vil så forhåbentligt være nok til at dække biografdistributionen.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#10 filmz-mr. pluralis 17 år siden

"Offscreen" var for mig en utrolig sjov og varm oplevelse - hvorfor jeg fuldstændig forstår plakaten, som mest af alt ligner en gammel dansk folkekomedie. Et friskt pust fra Hr. Boe, som heldigvis ikke bliver ved med dvæle i sine smarte æstetikfilm, som efter mit synspunkt aldrig har haft nerve (men stadig har været spændende).

Filmen vokser sig næppe støre, og forbliver nok lille sjov anekdote i dansk filmhistorie. I modsætning til andre, mener jeg dog slet ikke at den prøver på at "vokse" (og den skal nok tjene pengene ind, da den har været super billig at lave)

Det virker sært at Boe har pillet så meget ved lyd/billedsiden at filmen på intet tidspunkt bliver "rå" (som f.eks. Triers bevidste anti-mesterværk "Epidemic"), men utrolig visuel. Der gøres konstant opmærksom på den totale fiktion - men det kan jo, positivt set, bare være en opfordring til at se filmen som en lille fjollet underholdningsfilm. Så det vil jeg også opfordre folk til at gøre! Mesterværket kommer nok senere.

Skriv ny kommentar: