Et indgående karakterportræt savnes i “One Direction: This Is Us”. Vi må nøjes med korte øjeblikke, som når bandmedlemmet Liam Payne kortvarigt beskriver den almindelige, menneskelige kontakt, han måske aldrig opnår efter sin pludselige succes. Ensomheden er en stor del af livet som One Direction-medlem, men det fornemmer man kun under en enkelt bittersød scene, hvor drengene ikke kan være i fred i byen, indtil et gadeoprør nærmest bryder ud. Vi får til gengæld ofte bekræftet, at fansene har skabt bandets succes. Spurlock ignorerer til gengæld, hvordan fansene også er med til at skabe eksistentielle problemer for drengene. Men når man endelig accepterer, at dette ikke er en dokumentar, men snarere en hyldest, er det svært ikke at blive revet med. Så svært endda, at når drengenes ørehængere bliver hængende i øregangene, længe efter lyset i biografsalen er blevet tændt, så bliver en 28-årig rockglad anmelder som undertegnede slet ikke frustreret. Se, dét er god marketing.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Bandalia 10 år siden

De er nogle gode sangere, med gode stemmer i forhold til Justin Bieber, jeg tror hadet til One Direction er nok fordi man undervurderede dem, da folk først hørt om Justin Bieber, så man ham som den dreng som mange piger vil have og med en god stemme, men da Baby kom, tog de fleste fejl. Da One Direction kom gad folk ikke gå igennem det endnu engang og begyndt at hade før man hørte deres musik. Deres musik svarer langt fra til Beatles, men er stadig noget god musik. Filmen kommer jeg til at se idag, så lad os nu håbe på at den er god.
Jeg kender intet dårligt, for jeg ved ikke hvad det er...
Gravatar

#2 Slettet Bruger [3245975871] 10 år siden

Det er endnu ikke lykkedes mig at høre en eneste af deres sange, men ok, det tog vist også et par år, før jeg fik hørt en Justin Bieber-sang.

Til gengæld har jeg set billeder fra One Direction-butikken, der er åbnet i Field's og hørt historierne om de skrigende piger...
Gravatar

#3 elwood 10 år siden

[url=]One Direction animated short film[/url]
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 lassep 10 år siden

#1.
Bieber var jo et youtube fænomen og den vej blev han opdaget. Så at sige han ikke kan synge passer ikke. At han så skulle være en kæmpe douchebag er en anden sag.
De har dog det tilfælles at de begge blot er det produkt der er blevet strikket sammen af nogle forretningsfolk.
Gravatar

#5 Bandalia 10 år siden

lassep (4) skrev:
#1.
Bieber var jo et youtube fænomen og den vej blev han opdaget. Så at sige han ikke kan synge passer ikke. At han så skulle være en kæmpe douchebag er en anden sag.
De har dog det tilfælles at de begge blot er det produkt der er blevet strikket sammen af nogle forretningsfolk.
Justin Bieber bruger meget autotune i hans sange EFTER han blev berømt som Baby.
Jeg kender intet dårligt, for jeg ved ikke hvad det er...
Gravatar

#6 Bandalia 10 år siden

Da jeg først hørte at filmen blev udgivet samme dag som Michael Jackson's fødselsdag. Troede jeg at det var respektløs, men da jeg så den endte jeg med at dø af grin og overraskelser. For det var en af de sjoveste dokumentar-film, jeg nogensinde har set, endte med at kunne lide deres musik mere, end før, hvor man kunne kalde mig en "hater" .
Jeg kender intet dårligt, for jeg ved ikke hvad det er...

Skriv ny kommentar: