De fleste af Pixars nye film følges med en strøm af tekniske bedrifter, men trods sine overdådige visuelle syn og rige farvepalet opnår “Op” sin sande styrke gennem sine hovedpersoners troværdighed og dens hjertelige fortælling. Det er en fuldstændig vidunderlig film og et fantastisk eventyr, der på trods af sin fantasifulde historie ikke opnår sin virkning ved at fornægte virkeligheden, men ved at ændre ens syn på den. Det er en af den slags film, der måske kan gøre en afgørende forskel for den rigtige person på det rigtige tidspunkt. Som alle de bedste eventyr har den måske nok sine balloner svævende højt oppe ved himlen, men dens grundlæggende fundament er solidt plantet på denne jord.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 14 år siden

Det lyder godt nok lovende! Glæder mig virkelig efter at have læst denne (i øvrigt utroligt velskrevne) anmeldelse.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 Andreas Ebbesen Jensen 14 år siden

Det tegner rigtig lovende må man sige. Jeg troede også at det ville være nærmest umuligt for Pixar at lave noget der kunne måle sig med Wall-e. Det er simpelthen utroligt, at de gang på gang beriger filmverdenen med den ene klassiker efter den anden.
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen
Gravatar

#3 Ericmase 14 år siden

Det er kraftedme en god anmeldelse det der! Nu glæder jeg mig meget mere end jeg forventede! SÅDAN!!!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#4 Morbid 14 år siden

Endnu en rigtig god anmeldelse hr. Benway.

Er dybt fascineret over den æstetisk og kompleksitet Pixar arbejder med. Det fylder en pessimistisk anti-hollywood mand som mig selv, med underlige følelser af håb og optimisme rettet mod filmindustrien.

Har indviteret min fætter på 6 og farmor på 75 med i biffen på Søndag. Ville da være fantastisk hvis "Op" kunne underholde tre så forskellige mennesker, og mon ikke den kan? Wall-E var i hvertfald et stort hit.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#5 Yoda 14 år siden

Det var da en anmeldelse, der ikke just gjorde mine forventninger mindre.
Super anmeldelse!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#6 Herrguth 14 år siden

Er helt enig i anmeldelsen. Nu har jeg set filmen 2 gange, og den bare fantastisk!
Og den lille kortfilm "Partly Cloudly" er også rigtig sød og flot.
Gravatar

#7 duuk74 14 år siden

I en filmverden hvor alting efterhånden skal være dystert og realistisk (ikke at jeg har noget imod dystert og realistisk), er det dejligt opløftende at se Pixars film der holder liv i fantasien, fortælleglæden og det positive - uden at det bliver kvalmende! De har fundet formlen, og det lader til at de leverer endnu engang. Hurra!
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#8 Morpheus 14 år siden

Det er en fuldstændig fantastisk film og jeg er 100 % enig med anmeldelsen. Troede ikke de kunne lave noget lige så godt som Wall-E, men det lykkedes dem squ, hvis ikke den endda overgår den en lille smule!
Gravatar

#9 filmz-Narniabæver 14 år siden

Jeg tror der er et par Oscars på vej.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#10 filmzkim 14 år siden

Men... Den ser jå så dårlig ud? :p
Traileren har slet ikke fanget mig, bortset fra den sjove tykke lille knægt og hunden, men konceptet virker bare så latterligt :)
Og eftersom jeg ikke brød mig om Wall-e, tror jeg ikke, jeg vil synes om denne her.

Skriv ny kommentar: