“Open Water” er en lille og effektiv film, som arbejder med de midler den nu engang har. Selvom den ikke fungerer optimalt, svømmer den virkningsfuldt uden om forskrifterne for, hvordan en spændingsfilm normalt skal serveres, og er derfor en interessant oplevelse. Og så er hajernes cirklen omkring hovedpersonerne så skræmmende, at de burde få folk op af vandet og ind i biograferne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Bohemian 19 år siden

Lyder ellers spændene...
Free in serenity.
Gravatar

#2 El vez 19 år siden

Udmærket anmeldelse, den skal da ses.

Fejl i introteksten:
"...I denne tilspidset situation må parret snart sande..."
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 filmz-yoshimura 19 år siden

Jeg er ikke helt enig i den ellers udmærkede anmeldelse. Jeg mener i det store hele, at Open Water er en uinteressant film om uinteressante mennesker. På trods af sin korte spilletid (knap fem kvarter) føles den alligevel ganske langtrukken. På imdb er der i flere tråde snak om, at den minder en del om Blair Witch Project i den forstand, at den er mere hype, end den er kvalitet. Mit råd er, at folk ser noget andet (selv om det her, om ikke andet, er anderledes end så meget andet, der kommer fra USA).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#4 Yoda 19 år siden

Ja, den skal da klart ses - ved en given lejlighed.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#5 DarkLight 19 år siden

Personligt synes jeg ikke vi skal forsøge at sænke niveauet til imdb's standard.

Jeg har ikke set filmen og havde egentlig heller ikke planer om det. Efter anmeldelsen skal den da ses.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 filmz-yoshimura 19 år siden

#5 Det mener jeg nu heller ikke, at vi skal, men jeg nævnte det blot for at antyde, at der kunne være noget om snakken (men det er jo blot min mening, og ikke anmelderens). Men jeg er helt enig: diskussionsniveauet på imdb er nede at skrabe bunden; folk derinde er jo for de flestes vedkommende ikke i stand til andet end at rakke hinanden ned, fordi folk synes noget andet, end de selv gør.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#7 ks 19 år siden

Plottet lyder meget interessant, den har dog fået en hel del kritik rundt omkring. Derfor venter jeg nok til at se på den DVD, men synes nu stadig at det lyder som en interesant film, jeg kunne nu også godt lide Blair Witch, synes de her "amatør" film ofte virker mere realitiske når de balancerer perfekt mellem at være en "storbudget" film og en "amatørfilm".
Gravatar

#8 filmz-vassago 19 år siden

#3: Det er helt iorden at være uenig, jeg er heller ikke enig med dig :) - det er rigtigt at der har været en del hype omkring filmen - bare ikke i Danmark, og det er i mine øjne alligevel ikke et argument for ikke at se en film.

Tag film som "LOTR", "Star Wars" osv som et eksempel - de er jo hypede for sindsygt, hvor det før i tiden var normalt at 'hypen' startede nogle få måneder eller uger før en films premiere er det nu helt normalt at glæde sig ÅR i forvejen - det er sindsygt, men alligevel lidt sjovt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 MuManden 19 år siden

#3 Jeg syntes da godt nok ikke der har været nogen hype omkring denne film, fordi jeg har da INTET hørt om denne film før lige nu. Om det så bare er mig der har sovet i timen eller hvad der er sket..........tjaaa det ved jeg sgu faktisk så ikke.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#10 filmz-rene svensson 19 år siden

er en god film rene svensson

Skriv ny kommentar: