Det skal dog tilføjes, at filmen mere består af tre individuelle historier, nemlig Jacobs, Malees og Leonards, fremfor at være centreret omkring deres fællesskab, for vi får egentlig ikke det store indblik i de tre børns venskab. Det gør heldigvis ikke så meget, da de tre historier hver især er fængende, morsomme og gribende, og de bevæger sig alle i en næsten uforudsigelig rute mod et klimaks, der tilbyder en slags happy end for nogle, men ikke for andre. “Opgørets time” er en lille film, men dens styrke ligger i den ærlighed, med hvilken den portrætterer sine unge hovedpersoner. Trods små skønhedsfejl og en lidt træg opstart, er der noget at hente her både for unge og for voksne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 lagoni 17 år siden

Lyder som en interesant film. Men hvorfor er den plakat I viser her på svensk (eller norsk måske)?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#2 Benway 17 år siden

Miracle Film, som står for distributionen, har tilsyneladende kun den plakat.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 davenport 17 år siden

100,- på DVDPacific iøvrigt.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#4 jessup 17 år siden

Enig i vurderingen - men mulig happy end ved jeg snart ikke :)
This is just until June
Gravatar

#5 dslacker 17 år siden

Fremragende film - Det nærmeste sammenlignelige jeg har set er vel den danske Zappa. Jeg synes ikke det er et problem at de 3 "tweens" historier er så adskildte - det er vel netop en pointe at det sammenhold de havde før bliver totalt ødelagt, da den ene tvilling dør - Som den stærke selvsikre person han var, var han jo den naturlige leder der netop havde overskud til at tage sig af disse svage typer...
Dobbeltrollen som tvilling er iøvrigt helt fænomenal - Jeg troede det var løgn da jeg så det var samme skuespiller - knægten demonstrerer 2 diametralt forskellige personligheder, hvor den ene udvikler sig helt vildt.
Som jeg har skrevet i min IMDBkommentar: Hvis man ikke kan relatere til denne film så har livet været venligt ved en ;-)
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#6 jessup 17 år siden

Historien med den tykke dreng er lidt karikeret psykologens datter bliver pudsigt nok aldrig irriterende intelligent og det skyldes hendes fremragende skuespil - Zoe Weizenbaum. En smart lille scene hvor hun lytter til hendes mors konsultationer alla Gena Rowlands i Another Woman.
This is just until June

Skriv ny kommentar: