Jeg ved at filmen bliver det store hit. Men jeg håber, at folk får øjnene op for de film i samme genre, som blev indspillet for nu snart 50 år siden. For Hitchcocks film er mindst ligeså seværdige nu, som det var dengang. Det kan lejes på DVD de fleste steder.

Jeg kan da i hvert fald på det kraftigste anbefale at man ser, ” The Innocents”, ”Rear Window” og selvfølgelig ”The Birds”.

”The Others” er den største hyldest, Hitchcock og de andre instruktører i genren kunne drømme om at få. Jeg håber at vi får mere at den slags at se i biograferne igen.

Det er en film der fortjener at blive set i biografen – i mørket.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-XenT 21 år siden

Et studie i genialitet!
Gravatar

#2 filmz-OziOn 21 år siden

Her får man muligheden for at se hvor god en skuespiller Nicole Kidman virkelig er. Og filmen er, i sin genre, intet mindre end et (genialt) mesterværk.

- Kan varmt anbefales!!
Gravatar

#3 filmz-toxoid 21 år siden

Hmmm, jeg syntes desvære ikke at der var noget gys iden, var faktisk ved at falde i søvn mange gange, ok den sidste halve timer er ok, men indtil da, er den faktisk ret kedeligt, øhh meget kedeligt..


jeg vil give den 3/6 men kun for den sidste del af filmen
Gravatar

#4 filmz-XenT 21 år siden

#3
Har du hørt ordet "stemning"?
Gravatar

#5 trekster 21 år siden

#3 Toxoid: Jeg fatter slet ikke at du synes denne film er kedelig?

For det første er skuespiller præstationerne helt i top, især Nicole Kidman, som efter min mening, spiller fantastisk godt. For det andet, som XenT også skriver, er stemningen i filmen helt unik. Filmen køre ikke på de traditionelle "chok" scener, men mere på det psykologiske. Jeg sad sq helt og fik gåsehud da jeg så filmen :). Ok den har også et par "chok" scener, men ikke så mange, og det er ikke dem der skaber så meget af uhyggen. Sidst men ikke mindst, har den en fantastisk slutning, som jeg ikke skal afsløre her.

Er du sikker på at du har været helt vågen da du så den? ;)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#6 filmz-toxoid 21 år siden

Jeg "tænder" på gyserfilm, hvor der er noget ondt eller en ondt person. Jeg kan huske da Aliens 2 kom ud, da var jeg ca. 13-14 år og se det var en gyser, det var det onde, de grimme aliens. I Fuglene som jeg oxo så, da jeg ikke var særlig gammel, var oxo en lækker gyser. Her var det fuglene der var de onde. Man vidste ikke hvad de kunne finde på, og det var det der gav gyset. Jeg så The Others alene, og self har stemningen en stor del af film fornøjelsen, men der er efter min mening ikke noget man kan kalde ondt i den film. Der er ikke noget man kan forvente fra det onde, da der ikke er noget, I Aliens 2 er der aliens som angriber de gode, og man ved ikke hvordan og mange der overlever. I The Others er der kun en mor/2 unger + de andre 3 der futter rundt i et stort mørk hus, og gør undelige ting, som ikke er spor uhyggelige eller overraskende. Der gør for langt tid til der sker noget. Det onde skal introduceres fra starten så der er en balance melle det gode og det onde der er så hårfin at man ikke ved om de/det gode overlever. Det er det som The Others mangler.
Gravatar

#7 Michael Andersen 21 år siden

toxoid, selvfølgelig har du ret til din egen mening, men dine argumenter er for mærkelige. For det første er Aliens en heftig actionfilm med masser af krudt og knald på, godt nok havde den et par gys (det havde filmen Showgirls også), men nogen gyserfilm var det altså ikke. Jeg syntes, faktisk heller ikke Fuglene var en gyser, men nærmere en thriller.

Skal der være noget "ondt" i en gyser for det er en gyser?

Havde du egentlig forventede at få mere af samme skuffe, som Aliens og Fuglene, når nu filmen hedder "The Others" som jo betyder: de andre eller anderledes!!!
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 filmz-toxoid 21 år siden

Jeg havde forventet at, når filmz har givet den en god rating og den gik under at skulle være gyser, at jeg blev overrasket og til tider vil få chock af filmen, men de udeblev.

Derfor vil jeg sige, at der er en dårlig film, når en gyser ikke kunne få mine nakkehår til at rejse....

Det kunne fuglene og Aliens 2. (jeg var heller ikke så gammel den gang, nu skal der mere til).
Den første gang jeg så en Freddy Kruger film, blev jeg sku oxo ret bange, det var en fed film, men de andre var knap så gode.

Gravatar

#9 filmz-vassago 21 år siden

The Others har fået den høje rating for at levere et fantastisk manus. For at være den "hyldest" den nu engang er. For at være i besiddelse af en stemning jeg ikke har set længe og for at være innovativ - ikke bare følge mængden i Hollywood. Det kan da godt være, at du ikke blev forskrækket af den, det varierer jo fra person til person.

Jeg grinede første gang jeg så en Freddy film, det samme gjorde jeg med "Halloween" og alle andre de andre hack'n'slash film. Det er i mine øjne komedier, og burde slet stå under gysere eller horror. Har aldrig kunne se det uhyggelige i dem, de lægger ikke det mindste op til at man skal tænke eller forestille sig noget. Man skal bare sidde stille og se blodet vælte ud på skærmen. De er så ekstreme at de er sjove - lidt i samme stil som "Army of Darkness".

Det viser jo bare at man er meget forskellige...Du synes "The Others" er kedelig - men at de andre film er uhyggelige, jeg synes "The Others" er fantastisk - mens jeg trækker på smilebåndet af horrorfilmene.

Til sammenligning har jeg lige smidt et par andre ratings på;

Bogart - 4 ud af 5
Kino - 4 ud af 5
Cinemazone - 5 ud af 6
Scope - Anmelder - 73%
Scope - Brugerne - 81%

Den eneste der har givet den "negativ" omtale er faktisk Berlingske Tidende, de gav den 3 ud af 6. Jeg synes at disse ratings er argumentation for, at vi her har med en meget god film at gøre.

Men film vil altid være et spørgsmål om smag og behag.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#10 jessup 19 år siden

Titlen "the Others" er taget fra dialogen i "The Innocents". Sidstnævnte film er et mesterværk og en af de bedste gyserfilm jeg har set, der er flere lag end i "The Others", mere ubehag og derfor større pay-off - uden at det tager noget fra "the Others". The innocents er desværre ikke kommet på dvd endnu.
This is just until June

Skriv ny kommentar: