Der er ikke en finger at sætte på filmens prægtige, dragende design, og det er såmænd også det endelige prik over i’et i en film, der er lige så magisk, som den har sat sig for at være. Dog er Raimis største scoop filmens utrolige skuespillertrup, der er valgt med stor kyndighed. Franco beviser (igen), at han er kunstner med stort K, Mila Kunis bruger sin store skønhed til at vinde vores sympati, bare for at stjæle den fra os igen, og Michelle Williams formår at skabe en karakter, der er lige så dydig og sød, som hun er stærk og handlekraftig. Her kan man finde både plothuller og en lettere overfladisk handling, men hvad gør det, når man bliver så forbandet godt underholdt?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Gasivodo 11 år siden

Hvor mange 'unge' har egentlig set det første ekstravagante technicolor-bombardement, der var The Wizard of Oz (1939)
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#2 bjarke 11 år siden

Jeg var desværre ikke videre grebet af Raimis eventyr - bestemt flot, sprudlende og legesyg, men også en ret kedeligt fortalt historie. Jeg savnede også mere pondus og dynamik i karaktererne - selvom de forskellige parter gør det fint. Tre ud seks stjerner fra mig.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#3 wiseguy 11 år siden

bjarke (2) skrev:
Tre ud seks stjerner fra mig.

og der er du jo (desværre) ganske enig med anmelderne på de store aviser!

Jeg havde håbet på mere, så nu bli'r den først set, når den kommer på blå
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#4 bjarke 11 år siden

wiseguy (3) skrev:
og der er du jo (desværre) ganske enig med anmelderne på de store aviser!

Jeg havde håbet på mere, så nu bli'r den først set, når den kommer på blå


Well, netop på grund af filmens visuelle flair, skal den næsten ses på et stort lærred :) Også selvom den ikke er det store sus. Ja, den har scoret 3 ud af 6 næsten over hele linjen...
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#5 Ispep 11 år siden

Havde ellers bestemt mig for at se den i bio, men de middelmådige anmeldelser gør, at jeg nok venter, også selvom filmz er mere begejstret, så tror jeg umiddelbart mere på "de andre".
Gravatar

#6 Yellow-TV 11 år siden

Jeg skal se den i biografen imorgen. #5 du burde nok se den for den har officelt fået blandet til positive anmeldselser.
Gravatar

#7 Hr. Nielsen 11 år siden

Jeg kunne bestemt godt lide den. Ville smide 4/6 i røven på den. Skuespillerne gør det virkelig godt synes jeg og selv om historien virker spinkel og filmen ofte er svulstig i sin kunstige kulørthed (svulmende med CGI), så kan Raimi skabe fin dynamik og fremdrift i de enkelte scener, som gør den pænt underholdende og det eventyrlige rammes trods alt sine steder. Nuvel, jeg er jo også en sucker for eventyr, fantasy osv. Jeg kunne dog godt tro, at det var en film, som kunne ende i den ende som Burton's Alice In Wonderland, Star Wars Episode I, II & III og lignende ender her på siden (og andre steder)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#8 Yellow-TV 11 år siden

Jeg har set filmen og ville give den 5/6 Dog kunne jeg ikke lide at begyndelsen er i sort/hvid istedet for sepia tone. Men ellers en underholdende film, selvfølgelig ikke så god som originalen, og gad godt at høre lidt mere om den onde heks der havde de røde støvler som dør efter Dorothy's hus falder på heksen....
Gravatar

#9 PredatorX 11 år siden

Jeg må nok erklære mig dybt uenig med anmelderen. Jeg er netop kommet hjem fra Falkoner og kan umuligt smide mere end 2/6 efter den. Starten fungerer godt, men så snart man befinder sig i Oz omgivet af farvelader falder filmen til jorden med et brag. Uvedkommende, akavet, røvkedelig og komplet ligegyldig film. Hollywood når det er værst.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#10 Anders Baad Mai 11 år siden

Var inde og se den igår aftes. Meget positivt overrasket og i sidste ende helt enig med anmelderen. Alice i Eventyrland var efter min mening elendig, så var lidt forbeholden over for denne film. Jeg ønskede "bare" en super flot og underholdende film, og selv om filmen ikke leverer mere end netop det, er det også dejligt at se sådan en film i biografen til tider. Bare slå hjernen fra og nyde den farverige verden og aben med vinger :).

5/6 herfra

Skriv ny kommentar: