“Pacific Rim” er et skarpt instrueret og spektakulært filmet nostalgiorgie, hvis visuelle effekter får “Avatar” til at ligne “The Incredible Hulk”-tv-serien fra 1970’erne. Filmen er praktisk talt en to timers steroide-udgave af ethvert syvårigt barns foretrukne lørdagstegnefilm, og selvom den aldrig stimulerer intellektet eller bevæger hjertet, så er den sandsynligvis sommerens bedste bud på en blockbuster, der rammer alle de rette tangenter og leverer underholdning i særklasse. Man får valuta for hver eneste krone, og maskineriet fungerer upåklageligt, selvom det på ydersiden virker som noget, Michael Bay kunne have hittet på. Det er længe siden, at gammel vin på nye flasker har smagt så godt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 pow9199 10 år siden

Beklager hvis jeg fik fucket up med spoileren, håber ikke jeg fik ødelagt noget for nogen. Jeg er fuld hele tiden, det er derfor...
Gravatar

#22 Kalle Ferm 10 år siden

Det er måske den værste film jeg nogensinde har set!
Klicheer, dårligt skuespil, usammenhængende historie, møgelendig humor - den har det hele!
Jeg kan simpelthen ikke forstå, I synes den er god!
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#23 papish 10 år siden

Transformers (5/6) > Battleship (4/6) > Pacific Rim (3/6)

Jeg syns Pacific Rim er flottest, men helt hul og dum uden være lige så medrivende dum og skægt hul som både Transformers og Battleship.

Del Toro må være den mest overvurderede filmmager lige nu. Ingen af hans Hollywood-ting er IMHO decideret vellykkede, hans spansksprogede ting har dog klart mere at byde på.

Gravatar

#24 Lord Beef Jerky 10 år siden

Nu har jeg set Transformers (4/10) og Battleship (5/10), men jeg regner da med at Pacific Rim er bare lidt bedre.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#25 omega2oo5 10 år siden

Jeg blev meget skuffet over Pacific Rim, men det er selvforskyldt. Jeg havde formået at sætte mine forventninger til et urealistisk højt niveau, tiltrods for at filmen aldrig har lovet så meget. Jeg havde forventet lidt dybere handling og muligheder for god karakterudvikling, det finder man ikke i Pacific Rim (tiltrods for at der efter min mening er plads til det i universet) og personligt synes jeg hovedpersonerne var helt forfærdelige/blanke.

Men præmissen er og forbliver en film om kæmpe Robotter der kæmper mod kæmpe monstre. Så de store action sekvenser giver fuld valuta for alle pengene og det er virkelig gennemført. Om end kunne jeg argumenterer for at det bliver lidt kedeligt i længden, men barnet i mig skriger efter mere.

Er overbevist om at Pacific Rim besidder egenskaber som vil gøre den til en kult klassiker, lidt som Starship Troopers har opnået at blive. Tror jeg skal se Pacific Rim igen engang og forhåbentlig med andre øjne, en film kan jo kun blive bedre efter ens forventninger er blevet skudt til jorden ;)
Gravatar

#26 PJP 10 år siden

ihh skal ind og se den i aften i Imperial i 2D ^^ glæder mig :D
Gravatar

#27 Slettet Bruger [1085969436] 10 år siden

Check denne fan-trailer, Pacific Rim i Godzilla-style-trailer. :D

Gravatar

#28 Kviesgaard 10 år siden

#1

Jeg var barn i 80'erne ( og lidt af 70'erne ) og så Transformers på Sky Channel ( i det dersens DJ Cat show ), når jeg en sjælden gang var hjemme og lege hos mine skolekammerater fra byen af. Vi var lidt bagefter med den dersens moderne teknologi ude på bøhlandet, hvor jeg slog mine folder.

Robotech så jeg til gengæld på VHS, som min lillebror vist købte de fleste episoder af.

Men Pacific Rim minder mig ide-mæssigt nu stadig mere om Neon Evangelion Genesis. Men en ok film.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#29 Slettet Bruger [1085969436] 10 år siden

Kviesgaard (28) skrev:
Men Pacific Rim minder mig ide-mæssigt nu stadig mere om Neon Evangelion Genesis


Det har du sikkert ret i, jeg har aldrig set det :)
Gravatar

#30 Kviesgaard 10 år siden

#29

Tror jeg har et par afsnit liggende på DVD et eller andet sted i flytterodet, men er ikke helt sikker. Det er ikke lige den Anime serie, som jeg ser allermest ( måske til dels pga den negative omtale, som serien har høstet gennem årene ).
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: