“Paris je t’aime” er om ikke helt fuldendt så i hvert fald godt begyndt. Der er lukrative eksempler på de bedste instruktørers kunnen, ligesom ukendte notabiliteter imponerer, mens andre skuffer. Det er generelt en ujævn affære, men det må også forventes, når man skal sammensætte hele 18 korte film til spillefilmslængde. Alligevel er niveauet trods sine ujævnheder stadig ganske højt, og filmen rummer immervæk enkelte genialiteter hen ad vejen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Slettet Bruger [1752666239] 17 år siden

Jeg må nu melde mig uenig i anmeldelsen (af filmen - de tekniske sider lagde jeg ikke så mærke til).

Jeg synes det var en ekstremt god film, hvor på trods af forskellene på kortfilmenen, så kunne man stadig føle sammenhængen og filmen opnåede både at skabe mysterier, spænding, sorg, glæde og mange andre følelser, selvom alle historierne var så små, at de hver for sig ikke have gjort så meget.

Selvom der var enkle (kan kun komme i tanke om én) kortfilm i Paris, je t'aime jeg ikke vil kalde gode, så vil jeg stadig kalde Paris, je t'aime for et mesterværk (eller noget i den stil).

9/10
6/6

***EDIT***
Vil også lige inkludere hvad jeg skrev om filmen da jeg så den, d. 05-03-2007:
------------------------ QUOTE (reschat.dk) -------------------------
Jeg har lige set filmen Paris, je t'aime (Paris, I Love You) (2006) og den var virkelig rigtig god.
Måske er det lidt forkert at kalde den for en film, da det direkte er en masse kortfilm der omhandler kærlighed i Paris, der er sat sammen til en hel film.

Jeg blev til at starte med lidt forvirret, da jeg rent faktisk ikke vidste at det var en masse kortfilm, og jeg troede derfor også at de små historier ville blive flettet sammen. Men det gjorde de heldigvis ikke.
Dette mener jeg var godt, da de små film står rigtig godt for sig selv, og samtidig skaber en masse følelser og sammenhæng sammen med de andre små film.

Kortfilmene handler, som sagt, kærlighed i Paris. Men dette betyder helt bestemt ikke at de minder om hinanden.
De handler faktisk alle sammen om vidt forskellige former for kærlighed, og viser også kærligheden på meget forskellige måder.

Hvis kortfilmene havde stået for sig selv og ikke havde været samlet i "Paris, je t'aime" - så tror jeg man havde mistet noget. Man ville for nogle af kortfilmenes vedkomne, slet ikke forstå dem. Og andre ville bare miste det lille ekstra de fik, via alle de andre kortfilm.

Paris, je t'aime (Paris, I Love You) er helt bestemt en forrygende film, som jeg klart vil anbefale til alle, som ikke blot vil have det typiske og ligegyldige.
Alle de små historier løfter en fælles stemning op, og gør helheden helt fantastisk. Og dette på hver deres egen unikke og smukke måde, som virkelig gør det til at en oplevelse at se filmen.
Bestemt ikke en film jeg vil glemme foreløbig - et sandt mesterværk.
------------------------ /QUOTE -------------------------
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#12 McPeter 17 år siden

Dette er måske interessandt for dem der gerne vil have lidt mere kød på med en ekstradisc:

Paris, Je T'Aime (2 Disc Set) (DTS) - DVD Region 3 - £8.99
http://www13.cd-wow.com/detail_results_2.php?produ...

Special Features:
Making of Paris Heart
To The Heart Of Paris, Je T'Aime
Deleted scenes
Storyboard
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: