Handlingen er en ligefrem og sød julehistorie, der omhandler barnetroen på julenissen (eller manden), og som er så interessant skruet sammen, at den fungerer på to planer. En voksen vil uundgåeligt opleve filmen ganske anderledes end et barn. Filmen er især velegnet til de alleryngste biografgængere eftersom der ikke er nogen hurtig klipning, voldsomme udtryk, fare på fære eller banditter i handlingen. Det er en sød og sympatisk historie, der dog aldrig bliver kvalm. Der er nogle sjove detaljer – f.eks. at vi ser Findus forme fantasidyr ud af snefnug, som derefter dukker op i handlingen senere. Men ellers er filmen ikke voldsomt opfindsomt skruet sammen, og enkelte sidehistorier, som f.eks. nogle trænisser som Peddersen har påtaget sig at lave, men ikke har tid til, bliver løst så hurtigt, og uden relation til resten af historien, at man undrer sig over hvorfor de overhovedet er taget med.

Hvis man leder efter en god film at tage de mindste i familien med ind og se, så er “Peddersen og Findus” et godt bud. Den er en fin lille julehistorie uden de store armbevægelser men med nogle gode pointer og et godmodigt hjerte.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Yossarian 18 år siden

tror nok ikk det blir de første 5 år jeg for set den film..I-)
Gravatar

#2 vapor 18 år siden

Ser ret kedeligt og skidt ud.
Sikkert noget jeg bliver tvunget til at se om og om igen når jeg engang får børn. >_<
Gravatar

#3 jacob_uno 18 år siden

Hov hov, disse film er ikke de værste man kan se med sine børn. Slår til enhver tid diverse billige Disneyproduktioner.
Chenny!
Gravatar

#4 vapor 18 år siden

#3 Og lort som Bay-Blade or Pokemon. >_<
Gravatar

#5 jacob_uno 18 år siden

Ja sgu!
Chenny!
Gravatar

#6 davenport 18 år siden

Jeg har altid troet at det var svenske produktioner, af en eller anden grund.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#7 Benway 18 år siden

Jeg mener at de to første ganske rigtigt er svensk producerede.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#8 kill the bills 18 år siden

Katte er svage det eneste rigtige dyr er tyske schaeferhunde og flodheste!!!!
Gravatar

#9 filmz-Karlotus 18 år siden

Mine børn bliver fodret med ordentlige film ala Terminator, Alien og Desperado...og de elsker det lige så højt som jeg selv gør!
Gravatar

#10 nakalay 18 år siden

Mine børn bliver fodret med cyanid og koks.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.

Skriv ny kommentar: