“Pingvinmarchen” er i den grad præget af en instruktør, der ikke har vist, hvad han ville. Skulle det være fakta, eller skulle det være fiktion? Resultatet er en blød mellemvare, der trods uhørte kvaliteter aldrig kommer til at toppe.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-steadi 17 år siden

Det ser ikke ud som om at de har valgt at lade det engelske lydspor komme på den danske udgivelse. Det skulle ellers være ret godt, med Morgan Freeman som speaker.
They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#2 filmz-Bruce 17 år siden

Ja, jeg har udgaven med Morgan Freeman og den er helt suveræn. Lydsporet er her, helt perfekt.

9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 pulse83 17 år siden

Jeg er ret uenig i anmeldelsen. Syntes at det er en fremragende dokumentar, og det bliver ikke for meget med de filosofiske monologer overhovedet. 5/6

Billedet på den danske udgivelse er meget skuffende taget i betragtning af at denne udgivelse fortjener at have at transfer af reference-kvalitet. 4/6

Lyden skal ses på fransk. Det er så meget smukkere end at høre på Sofie Gråbøl. 4½/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#4 filmz-Jessmoeller 17 år siden

SOFIE GRÅBØL?!?!
Nej, den skal høres på engelsk med en Morgan Freeman som speaker og det giver 5/6
Min samling:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
Gravatar

#5 HonoDelLoce 17 år siden

Morgan Freeman fik også mig til at interessere mig lidt mere for filmen.. 5/6 herfra for det lydspor.. Har til gengæld ikke hørt nogle af de andre :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Selvfølgelig skal den høres på fransk. Man ser da film på originalsproget.

5/6 også her.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#7 enfilmnørd 17 år siden

Øv, troede der var et lydspor med ren musik uden tale, men det må man så undvære. Skal nok havde filmen afligevel bare for billederne
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#8 HonoDelLoce 17 år siden

#7 - hmm - er det ikke det anmeldelsen netop nævner, at der er ?

Denne udgivelse fremstår med tre forskellige lydspor, et dansk, et fransk samt et uden tale. Ingen af disse er prangende, men der er dog idé i at vælge det sidste, der ser bort fra al tale.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 enfilmnørd 17 år siden

#8, ups læste den som dansk og fransk tale.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#10 fasslars 17 år siden

Jeg synes også den skal ses/høres med original tale. Skulle det engelske lydspor have været ordentlig(ikke fordi jeg ikke kan lide Morgan Freeman, tværtimod), så skulle der også have været en kvinde med - det er der jo på den originale version - altså en mand og en kvinde, der taler. Desuden er Hong Kong udgivelsen med DTS-ES. Har set lidt af den udgave og uha, det er guf. Der er en god anmeldelse af HK-udgaven på www.jimsdvdsite.dk

Skriv ny kommentar: