Eftersom “Pitch Perfect” primært handler om a capella-koret The Bellas, så er musik selvfølgelig en stor del af filmens DNA. Her er skruet godt op for pop-blusset – hits af folk som Kelly Clarkson, Bruno Mars, Miley Cyrus og Rihanna bliver på ganske udmærket vis opført af bl.a. The Bellas. De førnævnte popkunstnere er alle sammen nogle musikere (om man så kan lide dem eller ej), der har opnået en del succes. De producerer det ene dansevenlige hit efter det andet, men når “Pitch Perfect” ikke engang overrasker musikalsk og i stedet vælger at iklæde sig disse mainstreamhits som en slags beskyttende bobleplast, der skal sikre kommerciel succes, så bliver det hele sgu lidt for trygt og konventionelt.

Men herregud, det hele skal heller ikke handle om, hvor meget filmen kedede undertegnede. Der er to positive ting, som der og skal fremhæves: Efter sigende skulle alle skuespillerne i filmen synge selv, og dette gør de altså virkelig godt. Man får næsten lyst til at synge og danse med engang imellem, særligt når The Bellas fremfører en ganske fin, dog kortlevet fortolkning af 90’er-hittet “No Diggity” af gruppen Blackstreet. Hurra for talent! Dertil kan det ikke understreges nok, at Rebel Wilsons frygtløshed, når det kommer til komik, forhåbentlig er kommet for at blive. Hvis det ikke var for hende, så ville “Pitch Perfect” bare have været en kærkommen skraber i biografmørket.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Slettet Bruger [1243699199] 11 år siden

Jeg må erklære mig hundrede procent enig med anmelderen - Fat Amy var filmens eneste lyspunkt. Filmen er som en alt for lang joke, hvor man har set pointen meget lang tid før, at fortælleren når frem til den.

Det hjalp dog næppe på min tålmodighed med filmen, at jeg blev tvunget til at se den.
Gravatar

#12 Outbound Sith 11 år siden

Havde det hjulpet, hvis de havde sunget noget Slayer? ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#13 Slettet Bruger [1243699199] 11 år siden

Næppe :) Måske hvis de havde hevet et par kaniner op af hatten enten i forhold til humor eller i forhold til plot...

Skriv ny kommentar: