Eftersom “Pitch Perfect” primært handler om a capella-koret The Bellas, så er musik selvfølgelig en stor del af filmens DNA. Her er skruet godt op for pop-blusset – hits af folk som Kelly Clarkson, Bruno Mars, Miley Cyrus og Rihanna bliver på ganske udmærket vis opført af bl.a. The Bellas. De førnævnte popkunstnere er alle sammen nogle musikere (om man så kan lide dem eller ej), der har opnået en del succes. De producerer det ene dansevenlige hit efter det andet, men når “Pitch Perfect” ikke engang overrasker musikalsk og i stedet vælger at iklæde sig disse mainstreamhits som en slags beskyttende bobleplast, der skal sikre kommerciel succes, så bliver det hele sgu lidt for trygt og konventionelt.

Men herregud, det hele skal heller ikke handle om, hvor meget filmen kedede undertegnede. Der er to positive ting, som der og skal fremhæves: Efter sigende skulle alle skuespillerne i filmen synge selv, og dette gør de altså virkelig godt. Man får næsten lyst til at synge og danse med engang imellem, særligt når The Bellas fremfører en ganske fin, dog kortlevet fortolkning af 90’er-hittet “No Diggity” af gruppen Blackstreet. Hurra for talent! Dertil kan det ikke understreges nok, at Rebel Wilsons frygtløshed, når det kommer til komik, forhåbentlig er kommet for at blive. Hvis det ikke var for hende, så ville “Pitch Perfect” bare have været en kærkommen skraber i biografmørket.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lord Beef Jerky 11 år siden

Modsat anmelderen kedede jeg mig ikke et øjeblik. Pitch perfect er bestemt ikke en klassiker, og vil sikkert blive glemt hurtigt, men med et passende tempo, en oprigtig sødme og - vigtigst af alt - en glimrende tone og humor, vil jeg sikkert vende tilbage til et gensyn om en håndfuld år.7/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2 tiany 11 år siden

Auch Sarah... Forstår godt du advarede Thomas (outbound sith) om din anmeldelse :D


Jeg tror til gengæld at den er lige min kop te, så vild som Thomas er med den :)
Valar morghulis
Gravatar

#3 Outbound Sith 11 år siden

#2

Do it! DO IT!!! :D
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#4 elwood 11 år siden

Okay vi har fundet Blachman blandt filmz anmelderne hehe, men spørgsmålet er så, hvem Outbound Sith er/var, og jeg tør slet ikke begynde og tænke på hvem Johan er.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 tiany 11 år siden

Outbound Sith (3) skrev:
#2

Do it! DO IT!!! :D


Gør jeg også på et tidspunkt. Men det bliver ikke lige i biffen :)
Valar morghulis
Gravatar

#6 The Insider 11 år siden

Kan jeg være Remee?
War. War never changes.
Gravatar

#7 Tarantrier 11 år siden

Johan, du må være Etta Cameron, da hun formodentlig er den eneste anden, der ville give et stort stort 5-tal!! :P
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#8 elwood 11 år siden

#6

8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 The Insider 11 år siden

#7, ooooooohhhhhh haaaaapppppyyyy daaaaayyyyyyy!!

PS. SingStar til næste Star Trek-træf.
War. War never changes.
Gravatar

#10 Outbound Sith 11 år siden

#7

Bingo! :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: