Robert Rodriguez’ “Planet Terror” er ikke lige så helstøbt eller original som Quentin Tarantinos nærtbeslægtede Grindhouse-hyldest, “Death Proof”, men den er mindst lige så underholdende. Både transferet og lydsporet fryder, og ekstramaterialet er generelt informativt og fornøjeligt – men hvad er der dog blevet af de Grindhouse-trailere, der blev produceret til filmenes premierer i USA?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Yoda 16 år siden

#9

Vil det sige, at du kun kan bruge anmeldelser til noget, når de ligner hinanden?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#12 chandler75 16 år siden

# 9 Det kommer jo meget an på, hvad du vil bruge en anmeldelse til. Hvis du gerne vil have en seriøs debat omkring en film, set fra flere forskellige sider, er det jo netop en fordel med to forskellige anmeldelser. Også selvom de begge har Filmz som afsender.

Ligeledes er det en fordel, hvis du vil bruge anmeldelserne som pejlemærker til, hvilke film du skal købe eller hvilke film, du skal se. Hvis du generelt er enig med Uffe Karlssons filmsmag og anmeldelser, vil "Planet Terror" sikkert være en film for dig. Hvis du generelt er mere enig med Johan Albrechtsens filmsmag, vil "Planet Terror" måske være et mindre sikkert køb.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#13 filmz-sparrowed 16 år siden

Voldfed film.

Spøjst at se Jeff Fahey på det store lærred, som J.T.
Efter min mening, en af de sjoveste karakterer i filmen.

Så den 4 gange i bio. Men første gang,
var det en double-feature, hvor death proof og planet terror, blev vist. *****
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#14 jessup 16 år siden

#12 tænk jeg synes du har nævnt det før - men godt du nævner det - men du skal nok forberede dig på at de andre kommer efter dig - men jeg er på din side:)
This is just until June
Gravatar

#15 Melisande 16 år siden

Hvordan kan man dog synes, at to forskellige anmeldelser, som oven i købet ser forskelligt på en film, er forkert? Det er da det, der gør det interessant at læse anmeldelser. Vi ser jo meget forskelligt på næsten alt her i livet, og det er netop det, der gør det interessant at diskutere og at læse, hvad andre mener. Hvis man kun ønsker at bliver talt efter munden, skal man bare nøjes med at læse de anmeldelser, hvor man er 100% sikker på, at man er enig med anmelderen. Og så får man et fattigere liv.
Gravatar

#16 NightHawk 16 år siden

Jeg gav Planet Terror 6/6 og betegnelsen mesterværk efter at ha' set den i biffen. Da jeg genså den på DVD, syntes jeg stadigvæk at den var på samme niveau.

Mht. DVD anmeldelsen var der noget jeg studsede over vdr. følgende citat :

Der er ikke én eneste uventet twist eller replik, og kun få af det store persongalleris bestanddele brænder sig fast på nethinden.


Hvis ikke "The Missing Reel" tricket var uventet og overraskende, ja så ved jeg ikke hvad der så er. :)

Skrev lidt om det i biograf - tråden :

Grunden til at jeg syntes det er genialt hos Rodriguez, er den måde hvorledes han har udnyttet det på i "Planet Terror". Det får en afsindig morsom dobbelt effekt ved det, at en pænt hot scene afbrydes ved "Missing reel", der så samtidig også betyder at den næste scene publikum får at se, er den der kommer efter den store afsløring lige inden. Det er mesterligt udført og klasse humor på en og samme tid.

Det er jo selvfølgelig en gimmick, der er taget fra de gamle exploitation film, men forskellen her er jo så at den er lavet med fuld overlæg og kommer på det mest uheldige og dermed også perfekte tidspunkt af filmens handling. Desuden vil jeg da mene, at twistet
ang. Bin Ladens involvering i giftgassen, er en ret morsom og helt uventet vinkel i zombieplottet.


Jeg er er heller ikke enig i, at det kun er enkelte personer, så som El Wray og Cherry Darling, man mindes når filmen er slut. Jeg mener modsat at Rodriguez har gjort en dyd ud af, at gi' hver figur sin egen markante profil i måden at reagere og udtrykke sig på, (ikke at det er nogen dyb personbeskrivelse), der gør at næsten alle i teamet af de umage helte, samt Bruce Willis psykotiske oberst også ligger i hukommelsen efterfølgende.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#17 filmz-smedt-meister 16 år siden

den her film er skam en lille smugle bedre end Death Proof... virker lidt skuffende eftersom Tarantino er en af mine favorit instruktør...

Planet Terror 5/6

Death Proof 4/6
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#18 Bobby Singer 16 år siden

# 17 - Jeg har fandme ikke dårlig filmsmag!
Idjit
Gravatar

#19 filmz-smedt-meister 16 år siden

#18 - Unskyld mig hvad snakker du om?
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.

Skriv ny kommentar: