“Pocahontas II: Rejsen til England” er simpelthen en virkelig, virkelig elendig tegnefilm – fuldstændig blottet for charme, humor, mindeværdige figurer og gode sange. Fortsættelsens (formentlig fåtallige) tilhængere kan glæde sig over, at filmen ser godt ud i HD, og at lydsporet bestemt heller ikke er dårligt. Her er dog ikke meget ekstramateriale, så medmindre man allerede er fan af filmen, bør man lade disken samle støv på butikshylden og i stedet investere i en af de talløse bedre Disney-film på markedet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 PredatorX 11 år siden

B-holdet stod også for Løvernes Konge :)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#2 Twister 11 år siden

Jeg er til den dag idag stadig forarget over at man kan lave en 2'er der totalt underminerer den første films primære plot (romancen mellem Smith og Pocahontas). Nu er disney jo i forvejen ikke kendt for deres historiske korrekthed og realisme, og jeg er ret ligeglad med om den virkelige pocahontas giftede sig med Rolfe. Der er jo så utroligt mange ting der alligevel ikke er i overenstemmelse med virkeligheden at jeg finder det håbløst dumt at smide en ny romance igang i en "direct-to-video-sequel" der fuldstændig spolerer håbet om den gode slutning (at de to elskende fra den første film finder sammen) og underminerer hele 1'erens forsøg på at etablere sympati for Smith og Pocahontas forhold. Det er og bliver en kreativ beslutning som jeg aldrig vil forstå. Da jeg i sin tid så 2'eren gik jeg fra filmen med følelsen af en dårlig slutning.

Derudover er jeg enig i Insiders andre kritik-punkter. en uheldig film på rigtig mange måder!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: