“Polar-Ekspressen” er en stemningsfuld børnefilm, der dog ikke kører de voksne helt af sporet. De seneste animationsfilm – som “Shrek 2” og “De Utrolige” – har haft mange kvaliteter, som har kunnet behage et voksent publikum. De kvaliteter har “Polar-Ekspressen” ikke helt. Humoren er lidt barnlig, men det er vel at forvente i en børnefilm. “Polar-Ekspressen” handler om tro, og jeg tror, at filmen vil blive en juleklassiker for børn, ligesom bogen har været det gennem de sidste tyve år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-rene svensson 19 år siden

det er en god efter min vurdering
med venlig hilsen
rene svensson
ps. se den
Gravatar

#2 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

Jeg så en plakat for filmen i går, der stod med store bogstaver 'TOM HANKS', og lige ved siden af stod der 'med dansk tale'. Jeg ved godt at Tom Hanks også er med i form at mocap animationer, men aligevel, det er sgu da lidt komisk.

Jeg glæder mig til at se filmen, hvilket selvfølgelig skal ske på orig. sprog, så jeg kan nyde alle Tom Hank's roller. Jeg er ikke så vild med ham normalt, men han var rigtig god i Toy Story, så mon ikke han også er god her.
Gravatar

#3 filmz-saudoo 19 år siden

#2 haha.. ja tænkte jeg også på..

Skal da helt klart også se den.. :)
Gravatar

#4 filmz-toffe1001 19 år siden

Det var meningen at jeg ville ind at se den... Men så opdagede jeg at her i Århus findes den kun med dansk tale, og jeg har ikke den store lyst til at se på Tom Hanks med dansk tale... det vil virke for meget forkert... så jeg tror jeg venter med at se den til den udkommer på dvd... for så kan jeg sætte engalsk tale på *s*
Gravatar

#5 filmz-maiken_lundstad 19 år siden

Synes det er for dårligt den kun kommer på dansk i biografen. Der er jo ikke skide meget ved at se den på dansk... Og det er da heller ikke fantastisk at se en jule film om et halvt år når den kommer på DVD! Er lidt ked af det!!!
Gravatar

#6 filmz-bullseye 19 år siden

#5 Det er også surt at se "Det Forsømte Forår" om vinteren - Bahhhhh... Du kan sgu da smække filmen på til jul!
Gravatar

#7 Zelle 19 år siden

Hvis nogen skulle være interesseret, så sender Cinemaxx Kbh filmen med originale stemmer og uden undertekster fra på mandag af.
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#8 filmz-sw 19 år siden

Da det er på dansk tale synes jeg ikke at den er så god, da det hænder at der kommer en komisk synkronisering...

Men hvis man skal kigge på den visuelle side er det faktisk meget god, og meget realistiske personer, altså ligner faktisk rigtige mennesker synes jeg, især i starten...

Lydsiden er også meget god, især i en biograf...

Handlingen er måske lidt tynd, da det kun handler om at en lille dreng skal have sin tro på Julemanden tilbage, sammen med nye venner han får i Polar Ekspressen. Da til sidst den hænger meget godt sammenk, synes man alligevel at filmen har fået en meget større handling end man umiddelbart tror...

Så alt i alt vil jeg nok give den 6/10 stjerner, da et stort - kan gives for den tynde handlingen, men stadig god for grafikken er der rigtigt blevet gjort noget ud af...
"Do or do not - There is no try"

Skriv ny kommentar: