Men der er dog også enkelte lyspunkter. En velplaceret, ironisk kommentar fra Jim Carreys Popper om, at det hele er så skide sødt, at Morgan Freeman burde lægge sin karakteristiske fortællerstemme til herlighederne, rammer plet. Sådan en joke redder nær ved filmen hjem. Angela Lansbury, der for år tilbage jo så et mord eller to, varmer også helt uden kvalmefornemmelser i en fin, lille rolle som den snarrådige ejer af Tavern on the Green.

“Poppers pingviner” må og skal være nulpunktet i Jim Carreys karriere. Ikke flere kernesunde familiefilm til den herre, tak. Man ved, det er en rigtig dårlig Carrey-film, når en flok ikke videre hverken søde eller tiltalende pingviner, der mestendels bare skræpper og skider, stjæler scenerne fra den engang så energiske og eksalterede komiker. Mere vildskab, færre pingviner.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Isse 12 år siden

Forventet.

Skal dog ses pga Carrey :)
Gravatar

#2 Riqon 12 år siden

Så skete det: Nu vandrer han Dr. Dolittle-ruten.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#3 Sweetiebellefan 12 år siden

Filmen er værd at se.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#4 Lawman. 12 år siden

"Kan en kynisk forretningsmand finde tilbage til livets sande (familie)værdier med hjælp fra seks CGI-pingviner?"

Uden at have set filmen, så vil jeg sige ja!:)
Gravatar

#5 Collateral 12 år siden

Der er virkelig spring i mandens filmografi rent kvalitetsmæssigt. Kunne være rart hvis han var modig nok til at tage nogle flere seriøse roller, særligt hvis luften er ved at gå lidt af humorballonen for hans vedkommende.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 12 år siden

ALLE laver en Eddie Murphy for tiden! Øv!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 BN 12 år siden

Collateral (5) skrev:
Kunne være rart hvis han var modig nok til at tage nogle flere seriøse roller, særligt hvis luften er ved at gå lidt af humorballonen for hans vedkommende.


Manden har en fantastisk humor - men det lader bare ikke til, at der er manuskripter/historier, der er ligeså fantastiske, og som kan resultere i andet eller mere end middelmådige/halvdårlige komedier. ... Men heldigvis er han stadig mand for at levere gode jokes i små sketches (Black Swan-parodien), i hyldesttaler og i interviews m.m. ;-)

Jeg er helt enig med dig i, at han burde tage nogle flere seriøse roller. Det er efter min mening i det seriøse/dramatiske rollefag han har leveret sine allerbedste præstationer. (The Truman Show, Man on the Moon og The Majestic.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 Riqon 12 år siden

BN (7) skrev:
Jeg er helt enig med dig i, at han burde tage nogle flere seriøse roller. Det er efter min mening i det seriøse/dramatiske rollefag han har leveret sine allerbedste præstationer. (The Truman Show, Man on the Moon og The Majestic.)


At han lykkes i The Truman Show og Man on the Moon skyldes, at hans karakterer stadigvæk har en humoristisk kant (ligesom Eternal Sunshine of the Spotless Mind), mens The Majestic ikke rigtigt kunne finde sig selv. Hans seriøse præstation i The Number 23 kunne da heller ikke redde filmens plot fra at være en jammerlig omgang nonsens.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#9 Collateral 12 år siden

Eternal Sunshine of the Spotless Mind har lidt humor også ja, men den rolle er klart en af hans mest dramatiske, og i mine øjne nok også hans bedste.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10 BN 12 år siden

Riqon (8) skrev:
At han lykkes i The Truman Show og Man on the Moon skyldes, at hans karakterer stadigvæk har en humoristisk kant


Jo, det er da rigtigt nok. Men kun en kant. ;-)

Riqon (8) skrev:
mens The Majestic ikke rigtigt kunne finde sig selv.


Dér er vi så meget uenige. The Majestic prøver ikke at være andet end det, den er: et romantisk drama. Og Jim Carrey formidler på fornem vis sin karakters forvirring, fejhed og mangel på identitet/personlighed.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: