Der er da afgjort også meget at juble over i denne film, som fortæller en magisk og rørende, men også afsindig underholde historie, hvor dens halvanden times spilletid forsvinder med en hast, som var det dug i solens stråler. Visuelt er filmen usædvanligt flot, og kampene mellem luftpirater og flyvesvin bliver man aldrig træt af at se på. Filmen er måske ikke helt på højde med Miyazakis største mesterværker, men som et herligt eventyr med et mere modent tema er den ikke desto mindre ganske uimodståelig. Selvom hele medieverden for tiden er skræmt fra vid og sans af svineinfluenzaen, bør man bestemt ikke sig nej til en flyvetur med denne her skønne grisebasse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 fazz 15 år siden

Ser god ud ;D

#10
Tror jeg heller ikke den kan!
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#12 Thomsen 15 år siden

Tiany --> Camera købte for nogle år siden rettighederne til det meste af bagkataloget, men Mononoke er desværre ikke iblandt dem. Så vidt jeg husker, så tilhører de internationale rettigheder Disney/ Buena Vista.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#13 tiany 15 år siden

#12 Æv :| Nå men man har vel stadig lov at håbe at de en dag tager sig sammen og får den udsendt på det danske marked. Om det så blot er direkte til DVD/BD, så er jeg godt tilfreds. Synes Mononoke er en af de bedste Ghibli film, så jeg håber da ikke man skal snydes for den i DK.
Valar morghulis
Gravatar

#14 I.F.F. 15 år siden

Rapyuta og Nausicaa er mine favoritter
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#15 Skeloboy 15 år siden

http://skeloboy.dk/ghibli <<< sådan skal det se ud jo:)

Porco Rosso er helt fantastisk, men kan godt give Mikkel Munch-Fals ret i, at det er svært at vide, hvem filmene henvender sig til...et svar på det spørgsmål kunne være mig:)

Chihiro er min helt klare Miyazaki-favorit, mens Grave of the Fireflies er min Ghibli favorit...
Gravatar

#16 Highland Park 15 år siden

#15: For mig at se er det ganske enkelt; Miyazakis film er ikke målgruppeorienterede og henvender sig ikke til nogen bestemt (således er Munch-Fals' udsagn irrelevant) - og dog, for det kræver at ens indre barn og fantasien er intakt - derfor skal jeg da også helt klart se "Ponyo on the Cliff", når den kommer i biografen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#17 enfilmnørd 15 år siden

Kan ikke bestemme mig for om jeg skal se den...
Jeg kunne godt lide "Min ven [toronto]" eller noget lignende. "Men chihiro og heksene", faldt ikke i min smag(og det er jo samme instruktør).

Kunne være man skulle se "det flyvende slot", eller hvad den nu hedder, har engang optaget den fra DR2...

Jeg har et spørgsmål; Hvor meget ødelægger de danske stemmer, er mest til originalsproget, men kan godt klare de danske, hvis de er ordentlige
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#18 Skeloboy 15 år siden

#17 - der er stor forskel på hans film. Laputa, Nausicaa, Det Flyvende Slot og Princess Mononoke minder om hinanden, mens Chihiro, Porco Rosso, Kik's Delivery Service, Whisper of the Heart(hans klart svageste) og sikkert Ponyo er helt forskellige
Gravatar

#19 enfilmnørd 15 år siden

#18
Tak
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.

Skriv ny kommentar: