Det samme kan siges om Nortons karakter, der udsætter sig selv for al muligt for ikke at afsløre svogeren, hvilket godt kan undre, eftersom de to hverken er direkte i familie med hinanden eller lader til at have noget særligt tæt forhold. Så fungerer broderens rolle, spillet af Noah Emmerich, bedre end de to stjerners, og hans ægteskab, der lider under konens kræftsygdom, er ganske vist ret uvedkommende for hovedhistorien, men ikke desto mindre langt bedre udført.

Helt galt går det dog i filmens kulmination, hvor historien tager en fuldstændig absurd drejning og afrundes med en af de dummeste slutninger i mands minde, og filmen degenererer i et bar-slagsmål med malplaceret irsk dansemusik. Så slem som den er, er det dog den eneste scene i filmen, man ikke kan se komme på to mils afstand.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 15 år siden

Det overrasker mig godt nok, hvis filmen virkelig er så dårlig som man får indtryk af ud fra anmeldelsen. ...Er vist nødt til straks at se hvad de andre film-sites siger, så jeg kan sammenligne.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 filmz-www.forumedia.dk 15 år siden

Jeg har da også hørt godt/okay om den? jeg skrev også et preview på min egen side om den hvor jeg kom frem til at det var en klassisk action film som var ok. Hvis i vil se hvad jeg er skrevet er i velkommen på www.forumedia.dk

Godnat:)
Gravatar

#3 cans 15 år siden

Er fuldstændig enig med anmeldelsen, flad flad film. Redigeringen virker i mine øjne tilnærmelsesvis amatør-agtigt og manuskriptet fremstår til tider umådeligt selvhøjtideligt. Og som Benway er inde på, så er den bar-scene til sidst fuldstændigt langt ude, den er SÅ forceret! Og så må jeg til sidst lige nævne Jon Voight, den mands skuespil er fladere end overkroppen på en 12-årig thai-dreng! Ufff
Suma sumarum: jeg er skuffet over spildt potentiale, med det cast (minus Hr. Voight) så kunne det have været rigtig godt.
Famous last words: "what duck?"
Gravatar

#4 BN 15 år siden

#4 - cans:

Og så må jeg til sidst lige nævne Jon Voight, den mands skuespil er fladere end overkroppen på en 12-årig thai-dreng!


Mens jeg er bange for, at du kan have ret i alle de andre ting du skriver (indtil jeg selv har fået syn for sagen), så ved jeg dog på forhånd, at din beskrivelse af Jon Voight's skuespil ikke kan være korrekt. Og det dels fordi han altid er god, dels fordi andre anmeldere, som heller ikke synes særlig godt om filmen, roser Jon Voight for at være et af de få lyspunkter i filmen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5 cans 15 år siden

#4 - bn:

Det må jo så være en smagssag, men for mit vedkommende har han aldrig sagt mig noget. Det er ikke fordi jeg synes han er decideret dårlig, men bare underligt flad, og så synes jeg han spiller på nøjagtig samme måde i hver evigt eneste film han er med i. Heldigvis er han ikke en skuespiller der går mig direkte på nerverne, så jeg kan sagtens holde ud at se en film han er med i, uden at det ødelægger noget for mig :-)
Famous last words: "what duck?"
Gravatar

#6 BN 15 år siden

#5- cans:

Nå okay. :-)

Har du set ham i 'Runaway Train' fra 1985? Heri spiller han en noget anden type end man kender ham som i hans seneste film. Her er han anderledes rå, ja, en forhærdet bølle. Han blev Oscar-nomineret for rollen (uden dog at vinde) og vandt også en Golden Globe-pris.

Hans rolle i 'The Odessa File' fra 1974 er også populær hos mange filmkendere. Har du set dén?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 Highland Park 15 år siden

Jeg kan også varmt anbefale "Table for Five" - en lille perle der rummer en af Voights fineste præstationer.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#8 cans 15 år siden

#6

Jeg har set ham i Runaway Train, og må indrømme at han umiddelbart heller ikke sagde mig så meget dér, dog er det længe siden jeg har set den, så jeg kan jo tage fejl :-)
Famous last words: "what duck?"

Skriv ny kommentar: