Ved at lade historien om Alvin og Lance foregå i 1988 får David Gordon Green meget komisk guld foræret. De to ellers så pæne og veltrimmede herrer, Rudd og Hirsch, kan nydes i kansasblå smækbukser og alt for små shorts, med høj strømpeføring, overskæg, store briller, Duran Duran-frisure og ikke mindst blegfede maver. Men ud over at tegne et meget præcist modebillede anno 1988 – og derigennem indkassere et par gode grin – ved jeg ikke, hvad man ellers skal bruge det til.

“Prince Avalanche” har skæv charme, dårligt hår og et billedunivers, der er værd at fordybe sig i. Historien, derimod, humper og halter sig af sted i zigzag på landevejen mellem de gule midterstriber.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Mikkel Abel 10 år siden

Spændende. Jeg har lyst til at se den grundet Hirsh og Rudd, der virker som to interessante valg til netop sådan nogle roller. Og jeg er generelt en sucker for den der "indie"-feeling, jeg føler 'Prince Avalanche' (men jeg kan da tage fejl)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 10 år siden

#1 Jeg tror, jeg ved, hvad du mener! I så fald kan du roligt se filmen - den er glimrende!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 Kruse 10 år siden

Den er lige netop dukket op på US Netflix.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 dhad 10 år siden

Kruse (3) skrev:
Den er lige netop dukket op på US Netflix.

Ja, det er sgu lidt til grin...
Gravatar

#5 Kruse 10 år siden

dhad (4) skrev:
Ja, det er sgu lidt til grin...


Hvorfor er det til grin?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6 dhad 10 år siden

At den når på netflix usa, samme tid som den får premiere i de danske biografer. Måske har producenten ikke haft råd til en bred distribution, men jeg synes, at det får geoblocking til at ligne den joke, som det egentlig er.
Gravatar

#7 Kruse 10 år siden

dhad (6) skrev:
At den når på netflix usa, samme tid som den får premiere i de danske biografer. Måske har producenten ikke haft råd til en bred distribution, men jeg synes, at det får geoblocking til at ligne den joke, som det egentlig er.


Ah okay, ja det kan virke lidt tosset. Jeg er nu imponeret over at sådan en lille film overhovedet får biopremiere i Danmark.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: