Her udspiller filmens stærkeste scener sig, da han udsættes for metodisk tortur af de ansigtsløse vagter. Umenneskeligheden er overvældende, og det er lige ved, at man sympatiserer med forbryderen, der ikke ligefrem bliver et bedre menneske af behandlingen, men hvis vrede over oplevelsen er forståelig.

Filmen standser ganske abrupt, og hvis man vil have forklaringen på præcis, hvordan Mesrine blev samfundets fjende nummer 1, må man se fortsættelsen med. Den har premiere i slutningen af næste måned, men indtil da er der dog rigeligt at begejstres over i denne film, der levende og stemningsfuldt bringer 60’ernes franske underverden til live på det store lærred. Jeg ser i hvert fald allerede frem til næste del. Mesrine var måske nok et dumt svin, men det kan dårligt nægtes, at han var et underholdende et af slagsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 tranberg 15 år siden

Glæder mig SÅ meget til denne film - Vincent Cassel er en gave fra fransk film!
The end is closest to the beginning
Gravatar

#2 FixX 15 år siden

Ser ser personligt meget frem til denne film da jeg har været stor fan af Vincent Cassel lige siden jeg så ham i den meget voldelige Dobermann sammen med Monica Bellucci.
Gravatar

#3 Takfornu 15 år siden

Den er super voldelig, men Vincent Cassel er skabt til den rolle - Del 2 er en smule bedre, men hver forsig er de til 4/6 men sammen kan jeg godt fristes til 5/6 ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#4 elwood 15 år siden

Billede 1
HVEM FANDEN ER DET SOM HAR GLEMT OG SLÅ BRÆTTET NED EFTER SIG! ER DET DIG!?

Billede 2
Så så, undskyld at jeg sådan farede op over det toiletbræt, men det gør mig blot så gal nogen gange skat

Billede 3
Du skal KRAFTEDME IKKE BESKYLDE MIG! FOR IK OG SLÅ BRÆTTET NED EFTER MIG!

Nåja manden er jo psykopat ikke sandt 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 Takfornu 15 år siden

# 4 Du burde søge job på kino.dk eller Nordisk med de evner der ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#6 elwood 15 år siden

#5 Jeg ik hel sikker er det en kompliment eller ?

8-)

Tænkte det ku være sjovt og prøve og lave lidt samhængende historie den her gang.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 Takfornu 15 år siden

# 6 Helt klart en kompliment, så kunne det blive lidt sjovere at læse billedtekster i filmreklameaviser/blade :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#8 elwood 15 år siden

Hehe jamen tak tak 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: