Distraherende er til gengæld tilstedeværelsen af kendte ansigter så som Jennifer Carpenter fra “Besat”, Jay Hernandez fra “World Trade Center” samt Greg Germann fra “Ally”, der til trods for glimrende skuespil alle er påmindelser om, at det trods alt bare er en film og derved bryder illusionen og den ellers overbevisende autentiske stemning. Holdets endelige skæbne er vi også lige lovligt hurtigt klar over, hvilket filmselskabet selv har bidraget yderligere til ved irriterende nok at vise afslutningen på filmen i traileren!

Ellers må det siges om “Quarantine”, at dens primære styrke er dens målbevidsthed. Den er en ganske enkel gyser uden nogen som helst andre ambitioner end at skræmme, hvilket den til gengæld også gør. Den handler helt konkret om væmmelige ting i mørket og intet andet, og med sin korte spilletid er den fornuftig nok til at stanse, inden gentagelserne begynder at blive kedelige. Hvis man er i humør til et godt gys, er “Quarantine” en fin film, men til alle andre formål skal man se sig om efter noget andet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Killkaj 15 år siden

Jeg skal ind og se den i morgen :D

- Glæder mig til at se om den kan hamle op med REC :)
Gravatar

#2 dolphinfriendly 15 år siden

Det kan den på ingen måder ikke - og at anmelderen giver den fire ud af seks er mig en kæmpe gåde.

Gravatar

#3 Killkaj 15 år siden

#2 nogen er vel mere sarte end andre ;)
Gravatar

#4 filmz-allando 15 år siden

Jeg har set den originale spanske version [REC] på DVD. Den er mega uhyggelig. Jeg får stadig gåsehud når jeg tænker tilbage på filmens sidste 20-30 minutter. Skal helt klart se den amerikanske version, men regner med at blive skuffet....
Gravatar

#5 Killkaj 15 år siden

Den kunne desværre ik hamle op med REC :(

- Ved ik hva der er galt, men det virker bare ik :b
Gravatar

#6 filmz-Cerebrum 15 år siden

Seriøst skuffelse, hvis man er bekendt med den spanske version førhen...
Gravatar

#7 filmz-B|aze 15 år siden

Synes ikke REC var specielt uhyggelig, der var et par enkelte gys i, men slet ikke nok. Kedet mig i en del af filmen, så vis den her er dårligere, ja så kan det være det samme.
"Too wierd to live, and too rare to die"
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
Gravatar

#8 tranberg 15 år siden

Jeg synes den var vellykket, uhyggelig med mange gode choks.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#9 lagoni 15 år siden

Skuffende. Jovist, den havde da sine chok-øjeblikke, men de var få. Stemningen var først til allersidst uhyggelig og der var man så irriteret over det gyngende kamera at man var ligeglad. Desuden begyndte de mange trappeløb at minde om en ny variant af amerikansk fodbold. Dog en god start og rart med en nogenlunde troværdig historie.

Er der nogen der kan forklare mig hvem der er på billede 2 i galleriet? Kan ikke lige genkende det fra filmen.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: