“Rejsen til fjerkongens rige” kan ikke konkurrere med Pixar-produktionerne, og det skal den jo heller ikke. Det er tværtimod dejligt at se et nordisk samarbejde om en tids- og talentkrævende produktionsform. Men med alle de gode intentioner skrællet bort, må selv den nationalfølsomme seer stadig stå tilbage med indtrykket af en lidt rodet samling optrin, der ikke formår at skabe en levende fortælling. Det rammer ikke så voldsomt. Men tilbage ved min første pointe: det er så svært at bedømme, hvad der rammer rent. Så selvom det roder, og animationen ikke er pletfri, er der nok en masse børn, der får sig en oplevelse forældrene ikke helt kan genkende. En gang om 20 år sidder de så og får en lille tåre i øjenkrogen, når “Rejsen til Fjerkongens rige” bliver vist i Cinematekets klassikerserie.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 OxxY 10 år siden

"se se jeg flyvede!" - "Nej Petri, du faldede!"

Det bliver aldrig HELT det samme som fuglekrigen!
Gravatar

#2 Herrguth 10 år siden

#1 Det citat du kommer med, det kommer fra "Landet for længe siden" (Land before time).
Gravatar

#3 OxxY 10 år siden

Herrguth (2) skrev:
#1 Det citat du kommer med, det kommer fra "Landet for længe siden" (Land before time).

Nårh ja *ups* ..... hva fan er det så de der fugle sagde ... hrm, kan godt se jeg må ha fat i min søster og se den igen, der er alligevel en 15 år siden sidst.
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 10 år siden

Hahaha, den er virkelig mindeværdig, den Fuglekrigen I Kanøfleskove, hva'?!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 OxxY 10 år siden

Lord Beef Jerky (4) skrev:
Hahaha, den er virkelig mindeværdig, den Fuglekrigen I Kanøfleskove, hva'?!


apparently not! :D Men så både den og landet for længe siden et ton gang for en 15-20 år siden, så har åbenbart mixet dem rundt i hjernen.

Skriv ny kommentar: