Fotograferingen veksler mellem en Nordvest-agtig realisme, der præger scenerne fra hospitalet og flashbackene fra Kriss’ liv med hans mor i en lille lejlighed, de sort/hvide glamourbilleder fra 1940’er udgaven af “Rene hjerter” og billederne fra de gode stunder udenfor hospitalets mure. De billeder rummer gyldne kornaks som strækker sig mod himlen, der har samme farveskala som reklamer fra 70’erne, hvor de med tiden blegede farver tilsammen skaber en gylden-rødlig harmoni. Hvert fortællelag bliver understøttet af hver sin fotografiske stil, uden at det virker dirigerende eller forstilt.

“Rene hjerter” har en forpligtende historie, troværdige karakterer og billeder, man husker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Bruce 17 år siden

Min første gang var også interessant, men jeg er nok gammeldags og har aldrig "gjort det" over nettet!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 HonoDelLoce 17 år siden

#21..

Hehe, good one..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#23 blahblah 17 år siden

Så fik jeg set filmen. Ganske udemærket, lidt simpel. Klart en film jeg vil anbefale folk at se, men ikke så god som jeg synes den er blevet gjort til.

Matthesen klare det fint, uden at være helt vildt god.
Gravatar

#24 Collateral 17 år siden

Syntes det var en meget flot film, skønt simpel, som andre har sagt, syntes jeg den er smuk, ligetil og anderledes, på en fed måde.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#25 inflector 17 år siden

Jeg har lidt ambivalente følelser omkring denne film. På den ene side synes jeg at skuespillet var fint og selve historien var meget godt strikket sammen. Det var også interessant at se lidt til behandlingen af sindslidende på film, ikke så tit man ser dette emne i danske film. På den anden side synes jeg at filmen aldrig rigtig kom i gang, den var ligesom lidt for kort også fængende filmen mig aldrig rigtigt. Og så var jeg ikke så vild med Matthesen i denne rolle, men det kan også bare være mig, der ikke helt kan se ud over hans standp.
Vil give filmen 3/6
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#26 filmz-PerKrogh 17 år siden

#24 Er helt enig!
Lækker film. For mig er det én af de bedste danske film, sammen med "reconstruction" og "voksne mennekser". Sys Matthesen spiller rigtig godt, og sys godt jeg kunne se ud over hans standup.
Gravatar

#27 filmz-Mou1985 17 år siden

Synes nu ikke den film er meget værd...
Gravatar

#28 filmz-LBA 15 år siden

En speciel film, må man sige. Ikke at det nødvendigvis er skidt. Jeg synes, at denne film er endnu et bevis på at Anders "Anden" Matthesen er en multikunster med et stort M! Han spiller rollen som Kriss utroligt godt. Resten af filmen synes jeg er svingende. Plottet er alvorligt og det er ikke en humoristisk film, selvom den indeholder en mindre morsom dialog indimellem. Om det er påtænkt eller tilfældigt, kan jeg ikke svare på. Den har fået 3 stjerner ud af 6 mulige af mig.

Skriv ny kommentar: