Fotograferingen veksler mellem en Nordvest-agtig realisme, der præger scenerne fra hospitalet og flashbackene fra Kriss’ liv med hans mor i en lille lejlighed, de sort/hvide glamourbilleder fra 1940’er udgaven af “Rene hjerter” og billederne fra de gode stunder udenfor hospitalets mure. De billeder rummer gyldne kornaks som strækker sig mod himlen, der har samme farveskala som reklamer fra 70’erne, hvor de med tiden blegede farver tilsammen skaber en gylden-rødlig harmoni. Hvert fortællelag bliver understøttet af hver sin fotografiske stil, uden at det virker dirigerende eller forstilt.

“Rene hjerter” har en forpligtende historie, troværdige karakterer og billeder, man husker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Norton 17 år siden

Jeg glæder mig utroligt meget til at se den film! dejligt at se nogle andre skuespillerer i en dansk film.
Gravatar

#2 HonoDelLoce 17 år siden

Glæder mig da også til at se den..

Men mon frøken Majken er klar over, at de øjen-ticks der er Hr. Matthesens egne?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 Collateral 17 år siden

På lørdag, på lørdag..
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4 filmz-gurkemeje 17 år siden

#2
Umiddelbart må jeg sige at nej, det vidste jeg ikke.
Dog forekommer det mig, at hans ticks i filmen altid optræder efter oprivende begivenheder - altså i reaktions-close-ups, så jeg vil stadig mene, at de her også er en del af hans skuespil...
Gravatar

#5 HonoDelLoce 17 år siden

#4 - nu har jeg ikke set filmen, så kan ikke afvise din påstand ;)

Men hvis du lægger mærke til det, ser man det tit i næsten ALLE close-ups af Matthesen, både i standup-shows og hans julekalender..

Tror bare ikke rigtigt man lægger mærke til det på afstand :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 filmz-humon 17 år siden

Jeg føler mig splittet. På den ene sider lyder filmens historie god, men på den anden side har den Anden i hovedrollen, og jeg kan simpelthen ikke udstå den fyr.

Det ville jo være betydeligt nemmere at ignorere ham hvis han bare havde en birolle, men sådan skulle det altså ikke være...
"You don't stop being afraid of spiders just because the world's blown up" - Simon Pegg
Gravatar

#7 blahblah 17 år siden

Humon, så læs bogen, den er rigtig god.
Den hedder "Alting og Ulla Vilstrup", de har sikkert ændret titlen for at give den mere "appeal". Ret nederen hvis I spørger mig. Så kald den dog det samme som bogen og lad være med at prøve at gemme jer og lade som om det er en historie I selv har fundet på.

Jeg glæder mig til at se hvordan Anders Matthesen klarer sig som skuespiller. Rappen gik ualmindeligt dårligt, men i dansk stand-up er han jo en af de bedste.

Han er lidt fuld af sig selv, ved ikke om jeg bryder mig om ham, men bliver sjovt at se ham prøve sig på film.
Jeg kan nu bedst lide når skuespillere er udannede, men sådan er det jo.
Gravatar

#8 filmz-mr. pluralis 17 år siden

#7

Men de har jo fundet på historien selv!? Fupz Aakeson har jo skrevet bogen og manuskriptet.

Som altid er det jo også vigtigt ikke at prøve at kopiere bogen fuldstændig, men måske også gøre den til et nyt originalt værk - deraf titelændring (måske!?)
Gravatar

#9 blahblah 17 år siden

Det vil jo aldrig være et originalt værk når det er baseret på bogen, og ser endda ud til at følge den ret godt.
Gravatar

#10 filmz-mr. pluralis 17 år siden

Tja, måske ikke i dette tilfælde. Bare fordi en bog er forlægget, kan filmen jo godt stå alene som originalt værk. Det er der da tonsvis af eksempler på. Det er jo ikke alle instruktører der er interesseret i at LAVE bogen - mange vil gerne skabe noget nyt i stedet.

Men i dette tilfælde ser det ud til at den følger bogen ret nøje, det er rigtigt.

Skriv ny kommentar: