For et amerikansk publikum vil der sikkert være en genkendelsens glæde forbundet ved at se “Rent” overført til film. For et dansk publikum, der ikke kender til dens hæderskronede indtog i amerikansk kulturhistorie, vil der ikke stå andet end en halvdårlig og lidt for lang musical tilbage, der tydeligvis vil gøre sig meget bedre på et teater.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 king b 18 år siden

Gabende kedelig film. Forstår simpelthen ikke, hvorfor denne film skal have dansk premiere - den floppede jo solidt i USA. Musikken lyder, som om den er spillet af Bon Jovis afdankede studiemusikere fra sidst i 80'erne, skuespillerne er voldsomt stive i betrækket - selv den ellers ganske habile Rosario Dawson - og filmen er så laaaaaaaaaaaaaaaaang, at det halve ville være mere end rigeligt.
Gravatar

#2 Spanner 18 år siden

Everyone has AIDS!
AIDS AIDS AIDS!
AIDS AIDS AIDS AIDS AIDS AIDS!
Everyone has AIDS!
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 filmz-Blohm 18 år siden

#1 Jeg ved ikke om jeg vil kalde at indspille en fjerdel af budgettet ind, på åbningsweekenden, for et flop?

Personligt syns jeg at filmen er ret fed, og jeg vil da gerne indrømme at jeg kom med en lille tåre da Angel døde. Jeg tror at Majken har haft for store forventninger til filmen før hun har været inde at se den, sådan er det jo tit med de anmeldere.
Gravatar

#4 The Insider 18 år siden

#3, åbningsweekenden kan da for så vidt være fuldstændig ligegyldig, når nu den i alt kun nåede at indtjene 29 millioner af sit 40 millioner store budget inden den blev taget af plakaten (og er 10 millioner imponerende fordi det er en fjerdedel? Hvis en film med et budget på 4 millioner kun tjener 1 million først weekend er det nødvendigvis heller ikke særligt imponerende) på trods af at den kom op og køre på næste hele 2500(!) lærreder. Den tjente ikke engang 75% af dens relativt lille budget ind, og derfor kan den da godt klassificeres som værende et "flop".

Jeg tror nu også jeg springer denne over :-)
War. War never changes.
Gravatar

#5 filmz-gofferoffer 18 år siden

#2

Heheh, ja, Lease-sangen var i hvert fald herlig :-P
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#6 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Well, tror nu også at jeg kommer til at sidde med en lidt flad fornemmelse efter "Rent" - så stykket i New York i 1996 og det må siges at være noget nær min bedste musicaloplevelse nogensinde - helt enkelt fantastisk!
Det lader dog til, at man bare har overført en tro kopi fra scenen til lærredet, hvorved man lidt står og mangler et egentligt argument for at skifte medie.
Det samme gjorde sig også gældende for "Phantom of the Opera"; hvorfor se filmen, når stykket leverer en meget bedre nærværsoplevelse?
Men har man ikke set musicalen, og er man fan af genren, så tror jeg da man nok skal blive underholdt...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#7 lasse78 18 år siden

#6 Phantom var på ingen måder en tro kopi af teater versionen. Har set Phantom i teateret ca 5 gange og syntes helt klart musik og skuespil var mere tilfredstillende for mig i film version.
MEEEGET mere power og nerve i film version musikken.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#8 filmz-vanessa 18 år siden

Jeg har været kæmpe RENT fan siden 1996 da den først havde premiere. Hvis der så er nogen der skal kommentere den her film så er det da lige mig ..hhehehehe..'
Ej men jeg elskede hvert sekund af denne film. Jeg ville have været endnu mere glad hvis alle sangene fra stykket havde været med men Chris gjord et kanon stykke arbejde med film!!!!!!!! Den var bare så fantastisk. Elsker Anthony Rapp som Mark og har som sagt ventet siden 996 for at se det med næsten alle fra the original cast!! Helt enkelt fantastisk!! Hvis man sku sige en ting som var lidt cheasy ja så var det I'll cover you sangen hvor angel og Tom danser på gaden og synger om deres kærlighed.. hehehe var lidt cheasy men alligevel var de såååååååååå søde sammen.
I don't own emotion I rent.
Love Vanessa
Gravatar

#9 Spanner 18 år siden

Hvis du har ventet i 1010 år, så må man sige at du er en sand fan
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#10 filmz-vanessa 18 år siden

hahahahaha undskyld mente 1996.. men jeg ville have ventet sålænge hvis det var...LOVEEEEEEEEEEEEE REEEEEEENNNNNT

Skriv ny kommentar: