Ellers er “Rich Kids” desværre også plaget af dårligt skuespil. De fleste er hidtil uprøvede talenter, og man må nok sige, at Rune Bendixen ikke helt har fået nok ud af rollerne. Dog skal Sebastian Jessen og Katharina Damm i rollerne som henholdsvis Simon og Sofie fremhæves for gode præstationer.

Er man 17 år gammel, fra Rungsted og har en masse penge på sit kreditkort, kan man måske forholde sig til “Rich Kids”. Ellers er det svært at se, hvor filmen har sin målgruppe. Måske den ville kunne tjene som diskussionsoplæg i gymnasiet, hvor man kan lave lidt gruppearbejde over hovedpersonernes forhold til livets problemer. Ellers må man erkende, at filmen fejler på alt for mange punkter og langt fra er et besøg i biografen værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 jessup 17 år siden

nu er coke og eksperimenterede sexliv jo ikke forbeholdt overklassens unge - spørgsmålet er vel om det er en god film og det er den jo nødvendigvis ikke bare fordi den er sand. Det lader til at der er mange ting at slå ned på i én i rækken af maveplaskere fra Grastens fabrik.
This is just until June
Gravatar

#22 blahblah 17 år siden

Dårlig anmeldelse.

"Er man 17 år gammel, fra Rungsted og har en masse penge på sit kreditkort, kan man måske forholde sig til "Rich Kids". Ellers er det svært at se, hvor filmen har sin målgruppe."

Og The Departed er vel kun god hvis man selv arbejder som undercover betjent i øjeblikket. Blood Diamond havde jeg svært ved at relatere til siden jeg ikke er diamantsmugler.

Tilgengæld så var Matrix rigtig fed, siden jeg selv er udvalgt til at reddeverden fra en robottrussel.

Men med min begrænsede erfaring inden for Vietnamkrigen så fandt jeg Deer Hunter enormt ringe.

Jeg tror det er en ringe film, men det grundlag er for åndsvagt.
Ud over det kender jeg en bunke af de mennesker der har givet historierne, og de fleste er sande. Dog overdrevet i filmen.
Men altså, der er coke hos dem med penge, men mindst lige så meget hos dem uden.
Gravatar

#23 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#22 - Dårlig sammenligning. Anmelderens pointe er vel, at den er så dårlig, at ikke kan være interessant for andre, end dem, der måske kender miljøet eller de medvirkende.

Omvendt er film som The Departed, The Matrix m.m. gode nok til, at folk, der ikke beskæftiger sig med organiseret kriminalitet eller kunstig intelligens kan føle sig underholdt alligevel, bl.a. fordi filmenes karakterer er velskrevne og nemme at identificere sig med.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#24 blahblah 17 år siden

#23
Nåh ja, men så burde han gøre det klart.
Gravatar

#25 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Det er jo lige netop det, han gør med sætningen "ellers er det svært at se, hvor filmen har sin målgruppe"!
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#26 MouseMickey 17 år siden

#24 og #25 må jeg lige gøre det klart for jer at anmelderen er af hun-køn og ikke af han-køn som i har beskrevet i overstående indlæg:)
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#27 filmz-canner 17 år siden

Jeg så den her for 2 uger siden med min gymnasieklasse, efterfulgt af et mindre 'foredrag' fra Bendixen, der forklarede hans forarbejde omkring filmen. Det passer at han har interviewet en række unge, og at historierne i filmen er bygget ud fra disse interviews. Han fortalte også om hvordan han havde været med dem i byen og opleve forskellige ting.

Jeg synes filmen er udemærket, men skuespillet halter gevaldigt - i sær hos ham den 26-årige, der snakker gebrokkent skolefransk med en farmand, der er fransk. Men at du har svært ved at se målgruppen kan jeg ikke helt forstå. Netop i min klasse, som er på Slagelse Gymnasium, var det da en ret relevant film - når den blev fulgt op med en debat bagefter.

Synes dog det er lidt synd at skyde den i jorden med det samme uden at have set den blot baseret på trailer og omtale. Der er lavet en tel teasers og trailers, men synes ærlig talt de fleste er lidt halvfesne.
If a ruler rocks, and a rock rules - who's coolest!?
Gravatar

#28 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#24 og #25 må jeg lige gøre det klart for jer at anmelderen er af hun-køn og ikke af han-køn som i har beskrevet i overstående indlæg:)


Ja ja, men vi gør ingen forskel på kønnene her.

(Redder det den? Nå, ikke? Pokkers!)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#29 filmz-franche 17 år siden

Nu kan jeg kun snakke for mig selv, men jeg fandt filmen utrolig urealistisk og ærgerlig... Magen til en gang lystløgneri og mærkværdiger scener skal man da lede længe efter. Det kan selvfølgelig også skyldes at skuespillerne ikke har det store talent i livet inden for skuespilleri...
Imponererende er det dog at se hvor meget coke de kan sniffe i løbet af én aften... Det må være en form for verdensrekord.

Den "rige" danske ungdom bliver portræteret på en lidt plat måde med overdrevne statements.

Den får en stjerne fordi det er en film...
Gravatar

#30 filmz-msg21 17 år siden

Jeg har endnu ikke set filmen, men hvis filmens karakterer er ligeså karikerede som på den officielle hjemmeside RICH KIDS,tror jeg det bliver årets bedste ufrivillige komedie, jeg var flad af grin over bla. franz' profil:)

Navn: Franz.
Alder: 21 år.
Bopæl: Nørrebro, København.
Profession: Arbejder i tøjbutik, læser kommunikation på RUC.
Interesser: Tøj, shopping, spiritualitet, fitness.

Profil: Jeg kommer fra en lille by lidt uden for Næstved. Jeg blev drillet en del, da jeg var lille, fordi jeg interesserede mig for ting de andre drenge syntes var latterlige. Fx samlede jeg på glansbilleder og gik i meget af min storsøsters tøj. Favorit sted; ubetinget Las Vegas. Farverne, elsker glam livsstilen. Ellers går jeg meget op i spiritualitet. Jeg bliver håndlæst og får lagt tarrotkort fast en gang om måneden. Jeg ved jeg har levet før. Jeg kan mærke jeg har været kvinde ved Solkongens hof. Ellers går jeg på Edge for der spiller de det fedeste musik i byen. Mads, der er resident DJ, blander house med hip hop og R&B. Det kan være vi ses på Edge. Kom bare over og ”sig hej”. Jeg hader snobbede mennesker. Det giver dårlig karma.

Ikke engang IMDB kan tage den seriøst....
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/strandgaard

Skriv ny kommentar: