“RoboCop” lider ikke af metaltræthed eller trænger til smørelse. Der er intet mekanisk over José Padilhas forrygende nytænkning af den gamle 80’er-klassiker. Alt spiller. Og balancen imellem filosofisk og psykologisk dybde, spidende samfundskritik og hårdtslående action er fuldendt. Takket være dette nye take på menneske og maskine bliver Murphy nemmere at identificere sig med, end han var i originalen. Når han så tilmed er bakket op af afrundede karakterer på begge sider af den gode morale, er det lige før, at “RoboCop” anno 2014 overgår sit eget forlæg.

Se også: Filmz TV: “RoboCop”-interview med Jackie Hearle Haley

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Nogen kunne nok grave sig ned her.

http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkendte/article2...

Han kunne åbne et PR-bureau sammen med hende her:

Doctor Last Warning
Gravatar

#32 Driver 10 år siden

Fedt remake! Meget anderledes end originalen, hvilket bestemt ikke gør noget, selvom originalen er en klassiker. Den blå uniform var savnet, men historien holder og fokusset på Alex' følelser og hans familie er velvalgt og velfortalt. Især Gary Oldman brænder igennem som doktoren, der plages med indre spørgsmål omkring moral og empati hele filmen igennem. All in all, er RoboCop solid underholdning på alle parametre, og jeg håber på en toer.

8/10

Jeg kan dog ikke lade være med at spekulere lidt på, hvordan Aronofsky ville have lavet den, selvom det tydeligt ses, hvor dygtig Jose Padilha er til at skrue actionscener sammen. Faktisk synes jeg, at den havde et Aronofskys "feel" af og til over sig.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#33 thomas040 10 år siden

Jeg er fuldstændig enig med anmeldelsen. Jeg synes den er virkelig godt skruet sammen. Der er dog småting som ikke fungerer helt så godt som de kunne, men jeg synes plot og karakterer er virkelig gennemført. Udover det er actionscenerne noget af det bedste jeg har set. Man har totalt overblik over hvad der foregår, men det er samtidig intenst og vel klippet. Plus der var nogle musik valg i filmen som virkelig sad lige i skabet (Wizard of Oz, og en eller anden klassiker rock sang i warehouset tror jeg det var).

Udover det troede jeg ikke at de kunne toppe hans henrettelses scene fra den originale i en PG-13 version. Ikke at det er den samme scene, men der ER en scene i filmen efter han er blevet til RoboCop som næsten er mere maveforvridende end føromtalte henrettelses-scene. Jøsses!

Jeg var fuldstændig med fra start til slut, og jeg kedede mig ikke et sekund.
Failure is a zero out.
Gravatar

#34 Alex- 10 år siden

Helt igennem fed film. Dog en pinlig kikser at vinduerne i deres hus slet ikke tager skade af hverken eksplosionen, trykbølgen eller fragmenter derfra, netop en scene som man ser så mange gange. Utroligt at ingen spottede det under redigeringen.
Gravatar

#35 Driver 10 år siden

AlexMilo (34) skrev:
Plus der var nogle musik valg i filmen som virkelig sad lige i skabet (Wizard of Oz, og en eller anden klassiker rock sang i warehouset tror jeg det var).

Er det 'Hocus Pocus' af bandet Focus, du mener?

Kan du ikke lige smide i en spoiler, hvad det er for en scene, du taler om var mavevridende? Er nemlig nysgerrig.

De herrer, som ligesom jeg syntes om den, burde da gå ind og rate den på IMDB så. Den ligger pt. ikke skide godt rated, desværre. Jeg tror, det skyldes, mange fanboys af originalen, har givet den useriøst lave karakterer.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#36 Alex- 10 år siden

Driver (35) skrev:
Er det 'Hocus Pocus' af bandet Focus, du mener?

Kan du ikke lige smide i en spoiler, hvad det er for en scene, du taler om var mavevridende? Er nemlig nysgerrig.


Beklager, opdagede det i utidige. Har rapporteret fejlen og bedt om en rettelse.

Scenen hvor bilen springer i luften, hvor Murphy bliver lemlæstet, ruderne i huset fremstår spejlblanke og urørte, trods der lige er gået en bombe af indenfor 5 meters afstand.


Driver (35) skrev:
De herrer, som ligesom jeg syntes om den, burde da gå ind og rate den på IMDB så. Den ligger pt. ikke skide godt rated, desværre. Jeg tror, det skyldes, mange fanboys af originalen, har givet den useriøst lave karakterer.


Jeg gik netop med det samme ind og afgav min bedømmelse. Det var ikke verdens bedste film men en rating på 6.7 er sgu ikke iorden.. :p
Gravatar

#37 Ispep 10 år siden

Filmen fortjener bestemt ikke mere end 6.7 da, det er også mere end rigeligt for middelmådighed. Og så tror jeg ikke en skid på "fanboys af originalen". Filmens kritiske modtagelse er meget lunken hvis man tjekker RT. Så måske er der blot tale om en svag film.
Gravatar

#38 Driver 10 år siden

Hids dig ned#37. Du er svag.

#AlexMilo

Jeg ved ikke, hvad der er gået galt for Filmz, men det var sådan set ikke et citat fra dig, jeg ville have uddybet, selvom dit brugernavn rigtignok står der, men det var til Thomas040s indlæg. :)

Det giver ingen mening, hvorfor du er citeret for det. Må være en fejl på Filmz.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#39 Fredag 10 år siden

#37 Det med Fanboys køber jeg heller ej, helt enig med dig.
Gravatar

#40 Driver 10 år siden

For det vrimler slet ikke med fanboys, trolls og useriøse karaktergivninger på IMDB. Sleeet ikke.

Anyways, fuck de to. Det var Thomas040s indlæg, jeg gerne ville have svar på.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”

Skriv ny kommentar: