Når man hører den historie, forstår man bedre det, der er filmens hovedproblem, nemlig den manglende struktur i fortællingen og en slutning, der virker meningsløs. Filmen er en besynderlig samling af scener, der hver for sig kan have deres charme. Det er fedt at se Christopher Walken rulle sig ud som en – selvfølgelig – dansende Elvisfan, der udtrykker sig verbalt gennem titler fra The Kings store repertoire. Og man bliver revet med af de mange gode hits, der dominerer filmens lydside. Men uanset hvad, så mangler filmen en god historie og troværdige karakterer, som man kan føle noget for.

Alle skuespillerne giver dog deres bedste i rollerne, og hvis man er til skæve karakterer og sorte samtaler, så er det her, at filmen henter sine få stik hjem.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 squee 18 år siden

Synes nu ikke den fortjener 2 stjerner men derimod 4-stykker. Javist er slutningen noget pludselig og akavet, og den kan naturligvis ikke leve op til Moulin Rouge's storslåede scener og hysteriske tempo, men jeg synes den var ufattelig underholdende, og som du også siger det, så var det skønt at se Christopher Walken folde sig ud. De første mange danse og sang sekvenser er guld værd, men det er lidt som om at tempoet daler lidt efter lidt, desto længere ind i den generelt manglende historie, man kommer.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#2 filmz-gurkemeje 18 år siden

#1 Jeg tænkte længe over det, inden jeg gav de to stjerner, men uanset hvordan jeg vender og drejer det, så er filmen mangelfuld. Historien mere end halter og slutningen virker underlig, påklistret og ligegyldig. Og så er der ikke meget film at gøre med, vel? Jeg er meget glad for Turturro og faktisk samtlige skuespillere i filmen, ligesom jeg godt kan lide små, skæve film. Men selvom der er nogle dejlige sang scener, så er det stadig en dårlig film, og det bliver jeg nødt til at bedømme den ud fra.
Gravatar

#3 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Jeg var glimrende underholdt af denne quirky musical, som måske nok er ude på overdrevet fra start til slut, men netop også derfor formår at gå i klinch med genren på en anden måde end man er vant til.
Samtlige sang- og dansenumre er forrygende, både valget af musik, skuespillere til at fortolke sangen, dansens opfindsomme koreografi og den måde sangteksten væves ind i de enkelte sceners historie og tematik.
Det er ikke et naturalistisk drama med klar dramaturgisk precedens, men det er vel heller ikke meningen med filmen. Jeg påstår ikke at man skal lade hånt om troværdighed og kompleksitet, blot fordi vi har med underholdning at gøre, men jeg synes nu at det lykkes Turturro at gøre sine karakterer levende og sammenhængende, samtidig med at de passer som fod i hose i det burleske univers.
Det er film som "Romance and Cigarettes" og "Moulin Rouge" der puster liv i den ellers selvdøde musicalgenre, hvis skræmmeeksempel er "Chicago".
Gud ske tak og lov for nytænkning og fantasi!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#4 filmz-pandora 18 år siden

Jeg var også begejstret, uden at jeg helt kan sige hvorfor...det var bare så anderledes uden at være for søgt, og Turturro evnede hver gang at stoppe groteskerierne inden de kammede over i 'underligt for at være det'. Ja, slutningen tabte pusten. Men ellers var filmen sjov, intelligent, plat på en oplivende måde ...og så:

Scenen hvor Tula synger under vandet var utroligt smuk og gribende. Fik mig til at tænke på alt muligt fra Shakespeares 'Stormen' til Björks videoer. Jeg havde følelsen af, at hele biografen sad åndeløs i den scene - et besynderligt skift i stemningen, som bare var ét eksempel på, at denne film havde en masse overraskelser og pointer under den banale historie.
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#5 squee 18 år siden

#2

Du har selvfølgelig lov til at mene, det du gør (:
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#6 Tylerdurden 18 år siden

JEG ELSKER DEN!!!!!!!
Jeg havde fornøjelsen af at se "Romance & Cigarettes" i går og jeg er VILD med den! Det er en af de 5 bedste musicals jeg nogensinde har set! (The Wizard of Oz, Singin' in the rain, Moulin Rouge! og Sound of music er der andre)
Dens off-beat cast og karakterer. Den skæve og super sjofle historie og dens valg af "populærer" sange. Det hele går op i en højere enhed for mig. Især Christopher Walken og Kate Winslet er guld værd, IMO!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#7 filmz-victoryisland 18 år siden

Ja en noget rodet men super charmerende film. Alt er lidt overspillet, men hey det er en musical! Kate Winslet er fantastisk og det lykkedes faktisk næsten at få Gandolfini til at fremstå småsexet(!!). Kynikere kan blive hjemme, men alle andre bør se den for et anderledes greb på genren og få charmeret røven af.
Gravatar

#8 Bobby Singer 13 år siden

Jeg genså lige "Romance and Cigarettes" og er fuldstændig uenig med anmelderens karakter. Jeg tror faktisk aldrig, at jeg har været så uenig med en anmelder før her fra filmz!

Elsker dens skæve karakterer og møgsjofle humor, der dog gemmer på en rigtig hjertevarm kærligheds historie inderst inde.

Gandolfini, Sarandon, Winslet, Buscemi og Walken er alle sammen brilliante og jeg får et kæmpe smil på læben hver gang Walken giver den gas til nogle af filmens mange iørefaldende sange.

Den her film har fået så mange tæsk af anmeldere og biograf publikummet verden over at det næsten gør ondt. Den fortjener det bestemt ikke efter min mening!

5 store stjerner ud af 6, og det er efter tredje gennemsyn.

[url= FILM![/url]

Idjit

Skriv ny kommentar: