3D-effekterne er indledningsvist irriterende, men da vi først kommer under vandet, fungerer fornemmelsen af dybde og afstande til filmens fordel, og for det meste slipper den også hæderligt fra sin computergrafik. Det kan bare alt sammen være så inderligt ligegyldigt, når det grundlæggende spændingsmoment – hvorvidt de overlever eller ej – aldrig kommer til at fungere, og man må trækkes med et miserabelt manuskript, som smider den ene mere tåkrummende replik efter den anden i hovedet på sin tilskuer.

Interessant nok kommer “Sanctum” lige i kølvandet på “127 Hours”, der som bekendt handlede om en vovehals, der sad hjælpeløst fast gennem næsten hele filmen, men som i stedet kom på en indre rejse. “Sanctum” er på mange måder den films diametrale modsætning. “127 Hours” rykkede sig ikke ud af flækken, og dog bragte den sit publikum i bevægelse. “Sanctum” farer derimod hovedløst af sted med høj hast, men alligevel kommer den ingen vegne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 azwethinkweiz 13 år siden

Fremragende anmeldelse. Fed perspektivering til geniale "127 Hours".
Gravatar

#2 Bruce 13 år siden

Top anmeldelse! Jeg har hørt traileren og det var rigeligt!

Fri mig fra det onde, thi dit er riget ....
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#3 gi-jones 13 år siden

Tjae, man havde jo nok ikke forventet meget mere, efter den fuldstændigt desperate markedsføring med Camerons navn og ansigt overalt. Mit gæt er, at hans involvering begrænser sig til at have lejet dem kameraerne, og som en del af kontrakten at skulle udtale sig til filmens trailer.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4 filmz-loke76 13 år siden

et middelmådigt afsnit af "MacGyver" – minus opfindelser og bundesligahår.


Klasse kommentar
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#5 Steppedk 13 år siden

Det er en imponerende film var inde til for præmieren i går... lidt forudsiglig men hold da op spændende alligevel, man sidder virkelig og holder vejret. undervejs. men kan varmt anbefales :)
/BE IN THE MOVIE
BE A PART OF THE MOVIE
LIVE IN THE MOVIE
Gravatar

#6 twinfan 13 år siden

så den i sidste uge og var MEGET skuffet,billede var dårligt alt i baggrunden var utydeligt og man blev helt skeløjet fordi man prøver at kigge efter 3D effekter som ikke er der og undertekster som man af gammel vane ikke kan lade være med at kigge ned på.Filmen var der ikke meget ved man blev hurtig træt af at hører på faderen som var en sur skid der bare råber af de andre hele tiden,dette blev min sidste 3D film medmindre det er tegnefilm for der står alt helt klart... actionfilm skal ses i alm. 2D
Gravatar

#7 filmzkim 13 år siden

"127 Hours" rykkede sig ikke ud af flækken, og dog bragte den sit publikum i bevægelse. "Sanctum" farer derimod hovedløst af sted med høj hast, men alligevel kommer den ingen vegne.


Fedt sagt :)
Gravatar

#8 Tegningen 13 år siden

Jeg så den igår og syntes sådan set den var ganske ok.

+ Flot film.
+ 3D virkede faktisk ok til denne film.

- Knap så klaustofobisk som man kunne have håbet.
- Drengen opføre sig om et forkælet pattebarn, i første halvdel af filmen.
- Et par ulogiske plothuller.


3/6

Skriv ny kommentar: