Jigsaw er denne gang mere tilbagetrukket end sidst. I stedet er hans elev, Amanda, i front, hvilket hurtigt bliver endnu et af filmens problemer, for en mere stupid og ynkelig skurk har man dog sjældent set. Efterhånden som den beskedne handling skrider frem, præsenteres vi for en gang fælt overspil suppleret med rædsom dialog. Alt sammen leveret med malplaceret pompøs lynklipning.

I sine sidste stunder præsterer filmen en afslutning, der om muligt er endnu mere absurd end forgængerens. Undervejs i historien advarer Jigsaw om, at der er ufattelige lidelser på vej. Efter at have overværet filmen kan jeg kun give ham ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MTK 17 år siden

Den serie er vist ved at være en smule udkørt efterhånden.
Gravatar

#2 filmz-Bartman 17 år siden

Jeff vågner op i en trækasse der står på en lift, hvor efter han vælter sig selv ned så kassen går i stykker.. Ikk rigtig vigtig for filmen, men ville bare lige komme med en rettelse! :D
Gravatar

#3 dolphinfriendly 17 år siden

Ikke en karakter jeg er synderligt overrasket over.

Gravatar

#4 filmz-hejboel 17 år siden

#3 Ditto
Gravatar

#5 inflector 17 år siden

Well nu var den første Saw film en hæslig oplevelse, så havde heller ikke ligefrem forventet noget af nummer 3 i serien....
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#6 squee 17 år siden

Det sjoveste ved det er, at volden i filmen ikke engang er frastødende men derimod fuldstændig og aldeles plat. Det eneste uhyggelige er, at de stadigvæk kan koge suppe på, at de skal torturere sig selv for deres egen skyld og at skuespillet er så elendigt.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#7 jessup 17 år siden

Det er rart at se at jeg ikke er gået glip af noget ved kun at have set den første i serien som også var en fuser.
This is just until June
Gravatar

#8 filmz-lazenby 17 år siden

En gyser som ikke er uhyggelig, men klam!! Jeg har lovet mig selv, at jeg ikke skal se SAW IV.
Gravatar

#9 chuck 17 år siden

Jeg har set de to første, men tak for advarslen Søren. Jeg springer den tredje rustne klinge over.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#10 moulder666 17 år siden

Den første syntes jeg nu var ret god - et (relativt) godt twist til sidst og en ny form for gennemtænkt tortur med en ret syg morale - jeg var udmærket underholdt!

Men det ser nu ud til, at jeg ikke har mistet noget ved ikke at have set toeren og treeren! :D
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: