Som den usikre Stéphane er Gael García Barnal noget nær perfekt og Charlotte Gainsbourg er også glimrende som den kønne og lidt sky Stéphanie. Desuden er Alain Chabat forrygende som den løsslupne Guy, der er årsag til nogle af de sjoveste scener i filmen.

“The Science of Sleep” er en film der inviterer til forvirring og fortolkning. Eksisterer Stéphanie udenfor Stéphanes hoved? Udgør hun hans link til den virkelige verden, eller deler de en fælles drøm? Svarene er måske mindre pointen end spørgsmålene. Her er under alle omstændigheder magi og fortællerglæde i rigelige mængder. “The Science of Sleep” er uden tvivl blandt de bedste film jeg har set i år. Selvom den handler om drømme, er der intet søvndyssende ved dette værk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Zabriskie 17 år siden

skal se den på lørdag... glæder mig
Le temps détruit tout
Gravatar

#2 lagoni 17 år siden

Så den i går, helt enig med anmeldelsen, rigtig god film. Og Bernal er jo stadig fantastisk. Sjovere end jeg troede, men tilpas underlig :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3 Gin 17 år siden

lyder interresant, den skal jeg sikkert se inden længe
Gravatar

#4 chuck 17 år siden

Ikke i nærheden af Eternal Sunshine. 3/6
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#5 dolphinfriendly 17 år siden

Sammen med "The Fountain" og "Instate Empire" er dette filmen jeg har set mest frem til i år og går stærkt ud fra at se den i weekenden.

Gravatar

#6 chuck 17 år siden

#5 Du mener vist "Inland Empire".
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#7 dolphinfriendly 17 år siden

#6 Naturligvis - my bad! :)

Gravatar

#8 filmz-Narniabæver 17 år siden

Jeg er enig, den lyder spændene!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#9 kaduffo 17 år siden

klasser bedre end "eternal sunshine"
Gravatar

#10 dolphinfriendly 17 år siden

En ganske udemærket og kreativ lille film, med flere gode indslag og Bernal i overbevisende topform. Men også en ganske overvurderet film, der er blæst op til at være meget mere end det. Desværre er "Science Of Sleep" en tand for naiv og til tider pattet, til at jeg kan falde henrykt om af iver og kalder den en rigtig god film. Midt i al den kære sødme går den hen og bliver for langtrukken og kvælende kær. "Human Nature" og "Eternal Sunrise..." er efter min mening bedre og mere helskøbte film.

3,5-4/6

Skriv ny kommentar: