“Scoop” er en veltrimmet og appetitlig kriminalkomedie, der rummer mange muntre øjeblikke, men dog mister lidt af pusten undervejs. Filmen hører bestemt til Woody Allens bedre komedier, om end forrige års “Match Point” på lang sigt formentligt vil stå væsentligt stærkere i hukommelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 king b 16 år siden

"Billedsiden i Woody Allens film har aldrig hørt til styrkerne."

Noget af et synspunkt. Allen har trods alt lavet både "Manhattan" og "Interiors" og ikke mindst samarbejdet med en række af verdens førende fotografer.
Gravatar

#2 jessup 16 år siden

hørt!
This is just until June
Gravatar

#3 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Sven Nyqvist, anyone?? Nå, synes faktisk "Scoop" er ret så kedelig - fald i søvn da jeg genså den på CIFF sidste år...
Nej, må jeg be' om de gode gamle Woody-dage!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#4 jessup 16 år siden

Ja, alt før anni Hall er guld:)
This is just until June
Gravatar

#5 Michael Andersen 16 år siden

He he, det er nok heller ikke det anmelderen mener, når han skriver det under "Video", som drejer sig om dvd'ens billedkvalitet og ikke fotografens arbejde :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 Highland Park 16 år siden

#1 & #2: Fuldstændig enig!!!
#5: Personligt tror jeg ikke du har ret - er overbevist om at anmelderen her giver udtryk for sin personlige smag (eller rettere: mangel på samme).
MEN HVIS anmelderen vitterligt udtaler sig om DVD-udgivelserne af Allens film, så skal han sgu' passe godt på med hvordan han formulerer sig! Læg mærke til at han IKKE skriver "Billedsiden på DVD-udgivelserne af Woody Allens film har aldrig hørt til styrkerne".
Derudover skal han tænke sig lidt om - er lidt af en barsk generalisering hvis han udtaler sig om samtlige udgivelser i éen sætning!
Måske anmelderen lige gad at kommentere sin udtalelse, så vi alle kan forstå nøjagtig hvad han mente med den? :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 filmz-vassago 16 år siden

#6: Rp på, du skulle jo nødig få et hjerteanfald. Nu er det vist langt oftere billedsiden på dvdudgivelserne end filmens cinematografiske del der diskuteres under video...

Læg mærke til at han IKKE skriver "Billedsiden på DVD-udgivelserne af Woody Allens film har aldrig hørt til styrkerne".
- Ja? Nu er det jo DVD'en der anmeldes... Så det giver vel (i hvert fald for mit vedkommende) sig selv? I samme afsnit, tales der desuden om transfer, edge enhancement, støj osv - så det er vel klart at det er det tekniske der tales om.

Derudover skal han tænke sig lidt om - er lidt af en barsk generalisering hvis han udtaler sig om samtlige udgivelser i éen sætning!
- Jeg har selv en del Allen film, og når man tager al den anmelderros, hype, og dygtige filmfolk i betragtning - så er det sgu oftest nogle ret fesne udgivelse.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 Highland Park 16 år siden

#7: Ro på selv Tommy boy. Jeg har sgu' aldrig været ved at få et hjerteanfald, så drop din sarkasme, hvis du ønsker en ordentlig debat. Og du kalder dig selv "Admin"?!

Jeg er udemærket klar over, at han skriver dette under "Video"-delen - alligevel synes jeg ikke han formulerer sig klart. Og derfor synes jeg heller ikke at det fremgår tydeligt hvad han mener. Ja, senere i afsnittet taler han om tekniske aspekter, men det udelukker ikke, at det første kunne omhandle det rent cinematografiske, som han ikke kommenterer andetsteds i anmeldelsen.
Hvad fanden har anmelderros, hype, og dygtige filmfolk iøvrigt med kvaliteten af en DVD-udgivelse at gøre? Sikke noget vrøvl...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9 filmz-vassago 16 år siden

#8: Ro på selv Tommy boy. Jeg har sgu' aldrig været ved at få et hjerteanfald, så drop din sarkasme, hvis du ønsker en ordentlig debat. Og du kalder dig selv "Admin"?!

Det var så en hentydning til dit massive brug af udråbstegn og store bogstaver. Du snakker om sober debat - så se lige at få styr på netiketten ;) - og den nu også den juvinele brug af "øgenavne"...

...og hvad har Admin status med debatten at gøre?

Det er meget muligt at du synes det er noget vrøvl, men når film får masser af anmelderros, altid er ventede af både anmeldere og biografgængere, hypet til skyerne og et hav af dygtige filmfolk har arbejdet på dem, så forventer jeg da at udgivelsen matcher - og det gør de sjældent efter min mening. Jeg har set flere B-films udgivelser og ringe slasher-film få en pænere og grundigere DVD-release.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#10 Highland Park 16 år siden

"massive brug af udråbstegn og store bogstaver"? Jeg bruger udråbstegn tre steder og store bogstaver to. Det synes jeg nu ikke er massiv brug. Men fair nok, hvis du har det så svært med dem...

Hvad angår min egen sarkasme, så lagde du selv op til den. Tænk dig om før du indleder den slags.

Tjah... din admin. status burde automatisk medføre, at du selv holdt dig indenfor "netiketten". Det vil sige, at du ikke fyrede latterlige sætninger af såsom "Rp på, du skulle jo nødig få et hjerteanfald." men derimod nøjedes med sobert at kommentere mit indlæg (som du efterfølgende gør) og således bidrog til den gode tone på chatten.

"Jeg har set flere B-films udgivelser og ringe slasher-film få en pænere og grundigere DVD-release."
- Netop. Og derfor er det noget vrøvl at postulere en sammenhæng mellem dine blandede kriterier (hype har ikke nødvendigvis noget med en films sande kvaliteter at gøre) og kvaliteten af den pågældende films DVD-udgivelse.
Derudover er det ikke min opfattelse at Woody Allens film altid er hypede til skyerne og får masser af anmelderros.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: