“Shine a Light” er en yderst velproduceret og til tider underholdende og fascinerende koncertfilm. Men det er ærgerligt, at Martin Scorsese, der har villet lave en film om The Rolling Stones i årevis, ikke har benyttet lejligheden til at lave et mere dybdegående og skelsættende portræt af den legendariske kvartet, som er blevet tilbedt af millioner i fem årtier. Dvd’en indeholder næsten intet ekstramateriale, men udgivelsens fornemme transfer og sublime lydspor er med til at gøre den til et must for bandets fans.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 The-new-meister 15 år siden

Er stor Roling Stones fan så det er vist en dvd man lige på smide i indkøbs kuveren:)
Gravatar

#2 filmz-Bruce 15 år siden

Must have! Men ja, Scorsese burde lave en ligeså dybdegående dokumentar om Stones, som han lavede om Dylan.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-Kragmose 15 år siden

Introen med forberedelserne er mest interessant, selve koncerten er god men bliver lidt ensformig og langtrukken. Måske fordi jeg ikke helt er storfan ;)
Men i hvert fald den flottest fotograferede koncertfilm jeg har set til dato.
Gravatar

#4 filmz-vassago 15 år siden

Selvom jeg godt kan lide Rolling Stones, så er denne dokumentar simpelthen for intetsigende, der er jo ingen gods i den. Jeg vil ikke engang gå så vidt, som at kalde den fantastisk filmet eller produceret, det er den simpelthen for ordinær til, og manglen på historier/anekdoter er så ærgerligt - der havde jeg sgu forventet en smule mere af Scorsese.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 Takfornu 15 år siden

# 2 Hørt !!! ... Men ærlig talt så skuffede Shine a Light mig ift. hans fremragende The Last Waltz ... 2/6 herfra :-/
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !

Skriv ny kommentar: