Martin Scorsese er uden diskussion blandt de mest markante filminstruktører nogensinde. I de unge år kredsede hans tematikker ofte om rå, men gerne underspillet vold, bandekrige og cool cash, men på det seneste har den aldrende instruktør disket op med et par lækkerbiskener, som i nogen grad beskæftiger sig med nogle andre facetter af livet. Under det hele finder vi dog stadig Scorseses fascination af menneskets mørkeste sider, og “Shutter Island” er ingen undtagelse, nærmere tværtimod. Filmen er ikke blandt hans bedste, men absolut seværdig. “Shutter Island” må betragtes som en storfilm, og derfor kan det undre og ærgre, at udgivelsen er en anelse tynd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 MMB 13 år siden

#38

Okay, det er i hvert fald et forslag til de næste film. De er begge to way bedre end Kundun. Dog kræver det, at man er interesseret i musik, nærmere bestemt i Bob Dylan (No Direction Home) og The Band (The Last Waltz), før man kan nyde dem 100%.

#40

Jeg er enig med dig i, at det er argumenterne, der tæller osv., men du skriver jo altid de samme ting? :D

Jeg går ud fra, at dit sidste afsnit skal være rettet mod #28?
Gravatar

#42 Lord Beef Jerky 13 år siden

#41 Jeg har intet imod hverken Bob Dylan eller The Band, men det er bestemt ikke musik jeg lytter til. Jeg ved godt at The Last Waltz anses som en klassiker, men jeg vil nu hellere foretrække at få set hans fiktionsfilm først, da det interesserer mig en hel del mere. Men jeg skal da nok få dem set.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#43 filmz-Bruce 13 år siden

Foeller (41) skrev:
Jeg er enig med dig i, at det er argumenterne, der tæller osv., men du skriver jo altid de samme ting? :D


Og det gør du og andre ikke? :) Hvis argumenterne forbliver de samme, når diskussionerne omhandler de samme ting, så er det nok ikke helt galt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#44 MMB 13 år siden

#42

Forståeligt nok. :) Go med The King of Comedy så. Det er også en af Edward Nortons yndlingsfilm.
Gravatar

#45 RasmusFL 13 år siden

#44 - jeg støtter op omkring 'The King of Comedy'. I min bog på højde med Scorseses allerbedste film og med en De Niro i en af sin karrieres mest karismatiske og subtile roller. Hos mig tangerer den både 'Taxi Driver' og 'Raging Bull' som hans hovedværker.

'Gangs of New York' vil jeg altid se som hans værste. Adjrk.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

Skriv ny kommentar: