Ligesom de fleste af Giamattis roller er “Sideways” indbegrebet af ‘tragi-komik’. Den lille fortælling om forsøget på at finde en mening med galskaben – og måske endda finde lykken – er samtidig en af de morsomste film i lang tid. Samspillet mellem de to meget forskellige venner skaber en næsten usynlig komik. I stedet for at latterliggøre sine hovedpersoner formår Alexander Payne at få publikum til at grine med dem i stedet for af dem.

Payne har sammen med Jim Taylor skrevet manuskriptet til “Sideways”, som bygger på en roman af forfatteren Rex Pickett. I mange henseender er filmen en klassisk roadmovie om to venner, der tager på en erkendelsesrejse. Men med instruktørens øje for de komiske detaljer og Giamattis helt fantastiske tilgang til sin rolle, er det alligevel lykkedes Payne at brygge ny vin på nye flasker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-rupert giles 19 år siden

#10 Det må være sådan det føles at se fodbold, når bolden rammer stolpen. Man er lige så begejstret for målet og så... crash and burn. Men hvad ved jeg om fodbold? Not much.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#12 filmz-sanjo 19 år siden

#7
Kan ikke siges meget bedre end det!
Filmen får 9/10 af mig
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#13 ks 19 år siden

Jep, jeg var også positivt overrasket. Så sørgelig, og så alligevel så hamrende morsom oven i hatten. Det bliver ikke meget bedre. Jeg var personligt ved at dø af grin da 'Miles' blev jagtet af den nøgne mand, og jeg griner normalt ikke særlig meget under en film. Dejlig opløftende film.
Gravatar

#14 jessup 19 år siden

En fremragende film en af de bedre fra USA de sidste par år. Hver en scene vægtet perfekt i scriptet fra start til slut. Giamatti er fremragende - for en gang skyld enig i karakteren givet af anmelderen. En øjeblikkelig nyklassiker, der får en til at tænke tilbage på Hal Ashby og Cassavettes.
This is just until June
Gravatar

#15 filmz-sanjo 19 år siden

#13
Jep den er skide sjov, flækkede også af grin der... Hans kønsdele hamrede på vinduet, hehe :D
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#16 The Insider 19 år siden

Fantastisk. Har endnu ikke set "Million Dollar Baby", men ellers mener jeg dette var sidste års bedste 'Best Picture' film :-) 6 ud af 6.

Og så burde Paul Giamatti have modtaget en Oscar-nominering i stedet for Johnny Depp.
War. War never changes.
Gravatar

#17 putandtake 19 år siden

Kanon film - og ikke dårligt at komme ind og se den med billetter fra filmz!
Gravatar

#18 jessup 18 år siden

Endnu engang - fabelagtig film.
This is just until June
Gravatar

#19 filmz-steenersommer 18 år siden

Jeg vil skynde mig at sige, at jeg synes ikke filmen var dårlig, jeg havde nok bare højere forventninger efter at have set de mange imponerende anmeldelser og stjerner for filmen. Jeg synes tempoet i filmen er for langsomt. Jeg er udemærket klar over, at det ikke er en actionpacked roadmovie, men en film, hvor karakterenes på hovedpersonerne skal bygges op. Dog synes jeg at filmen bliver ganske morsom og meget interessant i sidste halvdel.

Jeg synes dog at filmen burde ligge på en 4/6 og ikke højere. En god lille film.
Gravatar

#20 duuk74 17 år siden

Dejlig film. Sjov, deprimerende og tankevækkende. Fortrinligt skuespil. En slags American Pie - for voksne. Personligt synes jeg den rammer perfekt i beskrivelsen af den melankolske og selvmedlidende Miles. Giamatti er perfekt i rollen (vil dog gerne snart se ham spille en anden type). Men det er samtidig også en livsbekræftende film. Det er så let at køre ned af Miles vej, men så må man rive sig op ved hårene igen.

Højdepunkter:
- Indkøb i kiosken :) Fantastisk hvad de får sagt med den sidste replik: "No actually..sorry, the new one".
- Golfbanen
- På besøg på Frass Canyon :)

Ultimativt måske liiige en smule for low-key for min smag 7.5/10
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: