Ligesom de fleste af Giamattis roller er “Sideways” indbegrebet af ‘tragi-komik’. Den lille fortælling om forsøget på at finde en mening med galskaben – og måske endda finde lykken – er samtidig en af de morsomste film i lang tid. Samspillet mellem de to meget forskellige venner skaber en næsten usynlig komik. I stedet for at latterliggøre sine hovedpersoner formår Alexander Payne at få publikum til at grine med dem i stedet for af dem.

Payne har sammen med Jim Taylor skrevet manuskriptet til “Sideways”, som bygger på en roman af forfatteren Rex Pickett. I mange henseender er filmen en klassisk roadmovie om to venner, der tager på en erkendelsesrejse. Men med instruktørens øje for de komiske detaljer og Giamattis helt fantastiske tilgang til sin rolle, er det alligevel lykkedes Payne at brygge ny vin på nye flasker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Bruce 17 år siden

#20 (vil dog gerne snart se ham spille en anden type)

Se American Splendor. DET er en anden type!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 duuk74 17 år siden

#21 Har set den. Den er på min favorit liste ;)...hmm synes da stadig han spiller en lidt forhutlet type, sådan lidt nedtrykt osv. Tager jeg fejl?

nb: Kan ikke finde ud af, om jeg synes den hænger lidt en smule, der hvor
Han rapser penge fra sin mor. Selvfølgelig kan det klip også bare bruges til at etablere Miles' person som ikke helt sympatisk, men jeg synes måske den mangler at blive "lukket" Hvad siger i?
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#23 chandler75 17 år siden

Jeg synes nu også, at den af Giamattis roller der ligger tættest på Miles er den i "American Splendor".

Jeg synes ikke den omtalte scene behøver yderligere forklaring.
Som jeg tolker det, er Miles' mor sikkert klar over, at der kan "forsvinde" penge når Miles er på besøg... Jeg synes ikke det fortæller noget om hvor sympatisk eller usympatisk Miles er, men nærmere om hans selvværd og forhold til sine forældre. Han kigger jo netop med skam på farens billede da han rapser pengene.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#24 duuk74 17 år siden

#23 Ok? Interessant tolkning må jeg sige. Jeg blev sgu pænt depri over den scene.
Hvad får dig til at mene at moren ved, og accepterer tyveriet? Og selvom Miles skammer sig, tager han jo stadig pengene. Det er altså ikke et prisværdigt karaktertræk i min bog. Jeg sad ellers og håbede på at han lagde dem tilbage. Det var lidt hårdt at se på.
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: