“Sideways” var ikke blot den bedste seriøse deltager ved sidste Oscar-show, men samtidigt også den bedste film udgivet sidste år overhovedet. En varm, stærkt velspillet og flot lille vin-omhandlende perle, som på trods af indholdet formår at holde sig ædru nok til at undgå samtlige de klichéer, der ofte står og banker på, igennem begge de to lynhurtige timer filmen står på. Desværre skal dvd’en nok få lov til at stå og samle støv, ligesom en god vin, men uden at blive mere velsmagende og værdifuld med tidens forløb. Dette skyldes dvd’ens mangel på godt ekstramateriale – tragisk for en film, der har så meget på hjerte. Især manglen på kommentarspor (som er at finde på mange andre udgaver af dvd’en verden rundtomkring) er skuffende. Men det ændrer naturligvis ikke på kvaliteten af selve filmen og på det faktum, at den billede- og lydmæssigt bliver præsenteret ganske fint.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 DarkLight 18 år siden

Heelt enig! En fantastisk film, som jeg dog har mødt en del folk som hader. "Der sker jo ikke noget i!?".
Jeg skal så heller ikke kunne sige, om det er de samme mennesker som ikke drikker vin :)

Jeg vil give den 6 / 6

Jeg har R1 som har et vis nude-run scene censureret. Ikke fordi jeg gerne ville se det, men jeg er imod generel censur. Er den fulde udgave et sted?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2 filmz-matt_bender 18 år siden

Genial film!

Man får jo næsten lyst til at blive vin-kender :)
That rug really tied the room together.
Gravatar

#3 The Insider 18 år siden

#1, censureret? Nu har jeg også den amerikanske Region-1 udgave, og på min udgave er "nude-run" scenen til stede.
War. War never changes.
Gravatar

#4 DarkLight 18 år siden

Ja, det er min også men den er blurry.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#5 pulse83 18 år siden

#1 Jeg drikker ikke vin, men syntes stadigvæk at Sideways er et mesterværk. Så er den teori ligesom manet til jorden. ;)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#6 akerman 18 år siden

5/6

gur humor
Gravatar

#7 DarkLight 18 år siden

Hmmrf! Blur nude-run og intet kommentarspor.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#8 JannikAnd 18 år siden

The Insider, hvornår har du genoptaget anmelderiet?
Gravatar

#9 chandler75 18 år siden

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#10 JannikAnd 18 år siden

#9

Cool. Har været væk i en uge, så er lidt uopdateret :)

Skriv ny kommentar: